کد خبر : 259076
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

رمزگشایی از اعتراض ضدانقلاب به قرارداد ۲۵ ساله

رمزگشایی از اعتراض ضدانقلاب به قرارداد ۲۵ ساله

امضای سند همکاری راهبردی ایران و چین موجی از مخالفت و معاندت از سوی ضدانقلاب را پدید آورد که شگفت‌آور نیست. راز اصلی جیغ و دادمنافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گونه‌های ریز و درشت ضدانقلاب این است که این سند ۲۵ ساله است.

به گزارش عصرقائم، محمدکاظم انبارلویی در ادامه سرمقاله روزنامه «رسالت» نوشت: «آنها که در واشنگتن، پاریس و لندن خواب براندازی جمهوری اسلامی را می‌بینند و مدام می‌گویند امروز و فردا نظام جمهوری اسلامی سقوط می‌کند، حالا می‌بینند در اتاق فکر چین به عنوان اقتصاد دوم جهان در ارزیابی قدرت ملت ایران کشف کرده‌اند نظام جمهوری اسلامی از تندبادها و طوفان‌های سخت و نرم عبور کرده و حداقل ۲۵ سال دیگر سرپاست. ناراحتی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هم همین است که می‌بینند همه توطئه‌ها و دسیسه‌های نرم و سخت آنها به باد رفته و چین به عنوان یک رقیب جهانی که تا دیروز در برجام آن سوی میز مذاکره کنار آنها نشسته بود، در یک ارزیابی واقع‌بینانه نمی‌خواهد کمترین همراهی با سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا و اروپا علیه ایران داشته باشد.

بایدن در یک واکنش ابلهانه عصبانیت خود را از امضای چنین سندی اعلام کرد و گفت: «ما  مدت یک سال است که نگران این روز هستیم.» امضای سند همکاری راهبردی ایران و چین یک سیلی به آمریکا بود که اشک آن‌ را در چهره ضدانقلاب داخلی و خارجی به‌خوبی می‌بینیم.

ضدانقلاب خارج‌نشین در عزای این سند حرف‌های دروغی می‌زند که هیچ‌کدام در این سند نیست. متأسفانه عده‌ای غافل و جاهل همان حرف‌ها را در داخل تکرار می‌کنند و وقتی توضیح مقامات و مسئولان را می‌شنوند شرمنده می‌شوند.

چین امروز یک واقعیت مهم در اقتصاد جهانی است و بزودی آمریکا را پشت سر می‌گذارد. تولید ناخالص ملی فقط در استان شانگهای معادل کل اروپاست. اخیرا قراردادهای سرمایه‌گذاری بین چین و اتحادیه اروپا علی‌رغم مخالفت آمریکا امضا شد. همین‌هایی که در پاریس و لندن نشسته‌اند از بوق دولت فرانسه و انگلیس صحبت می‌کنند و امضای سند همکاری ایران و چین را بدتر از ترکمانچای توصیف می‌کنند خودشان با چینی‌ها همین سند همکاری را دارند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد.

ایران و چین دو تمدن کهنسال آسیایی هستند آن‌هم باسابقه ۷ هزار سال! ایران در اوج قدرت قبل از اسلام و بعد از اسلام جنگی با چینی‌ها نداشته و تاریخ هم سراغ ندارد چینی‌ها هم با ایرانیان جنگیده باشند. جاده ابریشم نماد همکاری این دو تمدن بزرگ در سال‌های دور است. چینی‌ها به انرژی ایران نیاز دارند، ایران هم به سرمایه‌گذاری چینی‌ها نیاز دارد. فقط سال گذشته ۹ میلیارد دلار، ایرانی‌ها به چین صادرات داشتند. چین یکی از مقاصد صادراتی کالاهای ایران است. ایران با امضای این سند هوشمندانه با حفظ استقلال وارد اقتصاد جهانی می‌شود. تعامل «سازنده» و «مؤثر» با جهان جزء سند چشم‌انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی ایران است.»

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «در طول سال‌های تحریم‌های فلج‌کننده غرب که سعی می‌کردند حتی یک بشکه نفت نفروشیم، چین خریدار نفت ایران بود. در طول سال‌های شرارت آمریکا در اعمال تحریم‌ها و مجازات طرف‌های معامله با ایران، چینی‌ها خریدار فولاد و محصولات پتروشیمی ما بودند و در برابر تشر آمریکا ایستادند و اعتنایی به تهدیدهای آنها نکردند. جایگاه چینی‌ها در اقتصاد جهان به گونه‌ای است که در بسیاری از شرکت‌های چینی، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از سهامداران آن محسوب می‌شوند. از ۱۰ بانک بزرگ جهان ۵ بانک آن چینی است.»

انبارلویی در بخش دیگری از این سرمقاله نوشته است: «چینی‌ها در قالب ۲۴ مدل با بیش از ۷۰ کشور جهان توافق همکاری دارند. مراوده اقتصادی خود را بر اساس برد – برد تعریف کرده اند. این آموزه کنفوسیوس آویزه گوش رهبری خردمند چین است که «چیزی را که برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند» و این راز توفیق و پیروزی‌های شگفت‌انگیز اقتصادی در چین است.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =