کد خبر : 259000
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
-

مناسب ترین زمان سرویس، تعمیر و راه اندازی چیلر چه زمانی است؟

مناسب ترین زمان سرویس، تعمیر و راه اندازی چیلر چه زمانی است؟

هر وسیله‌ای که در اطراف خود می‌بینید، نیاز به نگهداری کاملا درست دارد.

به گزارش عصرقائم، بنابراعلام تهویه گستر راگا، اگر نگهداری برخی از لوازم به درستی انجام نشود در آینده خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد. یکی از مهم‌ترین لوازمی که باید به سرویس و نگهداری آن توجه داشته باشید، چیلر است. یک وسیله پر کاربرد که در روزهای سرد و گرم سال دمای محیط زندگی یا کار ما را مناسب نگاه می‌دارد.

متاسفانه قیمت چیلرها این روزها افزایش سرسام آوری داشته و خرابی آن‌ها قطعا اتفاق خوبی نخواهد بود. پس زمان سرویس چیلر را همیشه به یاد داشته باشید تا از این اتفاق ناگوار در امان بمانید. البته که زمان شناسی شما در هنگام راه اندازی چیلر نیز به شدت مهم است.

نگهداری از انواع چیلر ساختمانی

چیلرها ساختمانی یکی از ارزشمندترین تجهیزات تاسیساتی هستند که در محیط ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. قطعا خرابی این دسته از چیلرها خراج سنگینی روی دوش ساکنین ساختمان می‎گذارد. به همین دلیل سرویس و نگهداری از چیلرهای ساختمانی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

همچنین نکات مهمی نیز باید جهت نگهداری رعایت شوند که عبارتند از:

بررسی جریان آب در قسمت‌های مختلف مثل اواپراتور، ازوربر و کندانسور

کنترل جریان در مشعل و تمامی پارامترهای مربوط به آن مثل میزان بخار آب

بررسی سطح خلاء و پمپ آن

چک کردن فشار دستگاه

کنترل عملکرد کلیه سنسورهای الکترونیکی

ایجاد یک چک لیست کامل از تمامی بخش‌ها چیلر

چنانچه به اطلاعات بیشتری در مورد راه اندازی و نصب احتیاج دارید، می توانید به نصب چیلر tahviegostarraga.com مراجعه نمایید.

نکات مهم در خاموش کردن چیلر ساختمانی

در فصل پاییز که گرمای آزاردهنده تابستان به پایان می‌رسد، دیگر نیازی نیست که چیلر به کار خود ادامه دهد. رعایت این نکته در نگهداری و افزایش طول عمر تجهیزات مربوط به چیلر بسیار موثر خواهد بود.

اما خاموش کردن یک چیلر ساختمانی عظیم چندان کار ساده‌ای نیست و باید توسط افراد مجرب انجام شود. تکنسین‌های تاسیساتی حرفه‌ای برای انجام این کار به شیوه اصولی مراحل مختلفی را انجام می‌دهند که به شرح زیر است:

بررسی نشتی‌ها و اتصالات چیلر با نهایت دقت ممکن

تست قسمت‌های مربوط به فشار و خلاء سیستم

تمیزکاری و سرویس فیلترهای دستگاه

بازرسی لوله‌های مربوط به کندانسور و ابزوربر

تکمیل کردن چک لیست با جزئیات کامل

یادداشت نکات مهم در مراحل انجام شده و توضیحات لازم برای سرویس کار بعدی و راه اندازی مجدد در فصل گرم تابستان

نگهداری از چیلرهای خانگی

با پیشرفت تکنولوژی و به دلایل مختلفی استفاده از چیلرهای کوچک خانگی افزایش چشمگیری پیدا کرده است. توجه داشته باشید که چیلرهای خانگی مانند مدل ساختمانی قیمت بالایی دارند. همچنین طبیعی است که باید طی بازه‌ها زمانی مشخص سرویس شوند.

همچنین نحوه سرویس چیلر خانگی با توجه به مدل متفاوت خواهد بود؛ زیرا این دسته نیز مانند چیلرهای ساختگی دو نوع جذبی و تراکمی دارند. به همین دلیل کار سرویس را باید به کاردانش بسپارید. از  نکات نگهداری چیلر خانگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به صدای کارکرد دستگاه

بررسی اتصالات لوله‌ها و عدم وجود نشتی

تمیزکاری فیلتر به صورت ممتد

قطع برق چیلر در صورت عدم کار دستگاه به صورت طولانی مدت

سرویس‌های دوره‌ای در بازه زمان مشخص

عدم توجه به هر یک نکات گفته شده ممکن است که شرایط سختی را پیش روی شما بگذارد. به همین دلیل قبل از اینکه درگیر مشکلات و هزینه تعمیر دستگاه شوید، از سرویس کارهای مجرب کمک بگیرید. با انجام این کار و پرداخت هزینه سرویس جزئی، دیگر نگران خرابی چیلر خانگی خود نخواهید بود.

چه زمانی از سال را به راه اندازی چیلر اختصاص دهیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چه زمانی را باید به سرویس چیلر خود اختصاص دهید. برای پاسخ به این سوال باید نکات و شرایط مختلفی را در نظر داشته باشید.

اول از اینکه برخی چیلرهای خانگی امروزی و جدید چندان به سرویس‌های دوره‌ای ممتد نیازی ندارند. اما در صورتی که شرایط کار دستگاه اندکی فرق کند، شاید در آینده دچار مشکلات و خرابی‌های مختلف شوند.

برای مثال کثیف شدن فیلتر یا افزایش رسوب آب چیلر قطعات خرابی‌های سنگینی در قطعات مهم به وجود می‌آورد که تعمیر آن کم خرج نخواهد بود. به همین دلیل قبل از راه اندازی مجدد یا هر دو سال یک بار سرویس کاری دستگاه را فراموش نکنید.

چیلرهای ساختمانی که برای سرویس یک وضعیت کاملا مشخص دارند. توصیه می‌شود که سرویس این تجهیزات تاسیساتی ارزشمند به صورت سالیانه و قبل از راه اندازی مجدد انجام شود.

با این روش دستگاه دیگر مشکلی برای گذراندن یک فصل گرم سخت ندارد. همچنین با سرویس سالیانه اگر مشکلی در کار دستگاه وجود داشته باشد، قبل از ایجاد خرابی برطرف خواهد شد.

بهترین راه برای سرویس بی‌دردسر چیلر

مجموعه تهویه گستر راگا شرایطی را فراهم کرده تا دیگر برای سرویس چیلرها مشکل خاصی نداشته باشید. کافیست با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید تا بهترین تکنسین‌های خود را برای سرویس چیلرهای شما اعزام کنند. با انجام این کار دیگر نگرانی خرابی و سرویس غیر اصولی چیلرهای ارزشمندتان نیستید و می‌توانید خود را برای فصول گرم و سرد سال آماده کنید.

برای کسب اطلاعات در این زمینه بهتر است مطلب تعمیر چیلر را مطالعه کنید. فراموش نکنید که سپردن تعمیرات، نصب و راه اندازی چیلر به متخصصین ماهر می تواند خیال شما، را از جلوگیری خرابی های آینده آسوده سازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − پنج =