کد خبر : 258994
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
-

عفو بین الملل: بحران های حقوق بشری جهان پسا کرونا را تهدید می کند

عفو بین الملل: بحران های حقوق بشری جهان پسا کرونا را تهدید می کند

سازمان عفو بین‌الملل هشدار داد، بحران‌های حقوق بشری چشم‌پوشی شده در سراسر جهان این پتانسیل را دارند که به امنیت جهانی متزلزل کنونی لطمه بزنند چرا که دولت‌ها همچنان از پاندمی کووید به عنوان پوششی برای پیشبرد دستورکار خودکامه خود استفاده می‌کنند.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه گاردین، این سازمان اعلام کرد، نادیده گرفتن نقض‌های حقوق بشری و اینکه به کشورها اجازه داده شود با مصونیت مرتکب سوء استفاده‌هایی شوند، می‌تواند تلاش‌های پسا پاندمی برای بازسازی را به خطر بیندازد.

انی یس کالامارد، دبیرکل جدید عفو بین‌الملل گفت: ما شاهد توسعه ابزارهای جدید حقوقی، ظاهرا برای “مبارزه با اخبار جعلی” هستیم اما در حقیقت سرکوب آزادی بیان، حملات علیه مدافعان حقوق بشر و به ویژه مدافعان محیط زیست در سراسر جهان و سرکوب بیشتر جمعیت اقلیت که کلا از دستور خارج شدند، انجام می‌شود.

او افزود: نظرات و تجربیات این افراد باید در کانون بازسازی پسا کرونا قرار بگیرد. اگر چنین نشود، بحران‌ها متعدد خواهد شد و این سیستم کنونی همیشگی می‌شود. شماری بحران گزارش‌نشده در سراسر جهان در حال وقوع است که نیازمند توجه فوری است.

گزارش جهانی عفو بین‌الملل برای سال ۲۰۲۰ – ۲۰۲۱ که چهارشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که قوانین مقابله با “اخبار جعلی” در مجارستان، سنگاپور و خلیج فارس برای ساکت کردن منتقدان دولت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، فعالان در صحرای غربی هم که سال‌هاست برای استقلال از مراکش تلاش می‌کنند، با بازجویی و اتهاماتی بابت فعالیت حقوق بشری خودشان مواجه شده‌اند. وضعیت حقوق بشری در فیلیپین هم در سال ۲۰۲۰ به طور چشمگیری وخیم شد. این کشور بعد از کلمبیا در جایگاه دوم قتل فعالان حقوق بشری قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − 11 =