کد خبر : 259038
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

شکست مفتضحانه حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات شهرداری

شکست مفتضحانه حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات شهرداری

شمارش آرا نشان داد، حزب حاکم “مون جائه-این”، رئیس‌جمهور کره جنوبی در بحبوحه رسوایی‌ها و اشتباهات سیاسی، در انتخابات ویژه‌ای برای سمت‌های مهم شهرداری، شکست مفتضاحانه‌ای را متحمل شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از رویترز، میلیون‌ها نفر از مردم کره جنوبی روز چهارشنبه پای صندوق‌های رأی رفتند تا رؤسای دو شهر بزرگ این کشور، سئول، پایتخت و شهر بندری “بوسان” را از میان ۲۱ دفتری که برای رأی‌دهی معرفی شده بودند، انتخاب کنند.

این انتخابات، کمتر از ۱ سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۹ مارس، به طور عمده به عنوان سنجش مهمی برای تغییرات بالقوه سیاسی برای حزب مترقی مون تلقی می‌َشد.

مون و حزب دموکراتیک وی طی ماه‌های اخیر به خاطر قیمت‌های نجومی مسکن، عمیق شدن نابرابری، رسوایی‌های تعرض جنسی و روابط تیره با کره شمالی، شاهد نزول بی‌سابقه نرخ رضایت خود است.

نرخ مشارکت در سئول، ۵۸.۲ درصد و در بوسان ۵۲.۷ درصد بود؛ در حالی که جمعیت واجدین شرایط رأی‌دهی در این دو شهر، به ترتیب ۸.۴ میلیون نفر و ۲.۹ میلیون نفر بود. بنا بر اعلام کمیسیون انتخابات، این نخستین باری بود که نرخ مشارکت در انتخابات زودهنگام برای دفاتر محلی، از ۵۰ درصد فراتر رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + یازده =