کد خبر : 258975
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

دولت بایدن چندان متمایل به بازگشت به پیمان “آسمان های باز” نیست

دولت بایدن چندان متمایل به بازگشت به پیمان “آسمان های باز” نیست

در حالی که دموکرات‌ها خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از “معاهده آسمان‌های‌ باز” را “غیرقانونی” خوانده‌اند، دولت بایدن به شکل مخفیانه به متحدان خود گفته است بازگشت به این معاهده، به روسیه پیام اشتباهی می‌دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اسپوتنیک، پیغام ۳۱ مارس به “شرکای بین‌المللی” که دینفنس نیوز آن را به دست آورده، می‌گوید دولت بایدن “صریحاً نگران است که موافقت با الحاق مجدد به معاهده‌ای که روسیه به نقض آن ادامه می‌دهد، پیام اشتباهی به روسیه بفرستد و موضع آمریکا در دستورکار گسترده‌تر کنترل تسلیحاتی را تضعیف کند. ”

در یادداشت افشاشده آمده است: “در حالی که متوجه هستیم نقض آسمان‌های باز توسط روسیه، به پای نقض اساسی پیمان “منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد” از سوی این کشور نمی‌رسد و در آن حد و اندازه نیست، اما این‌ها بخشی از الگوی روسیه در بی‌احترامی به معاهدات بین‌المللی- در کنترل تسلیحاتی و فراتر از آن- محسوب می‌شود که پرسش‌هایی را در مورد آمادگی روسیه به شرکت و همراهی در یک رژیم اعتمادسازی، مطرح می‌کند.

“پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد” (INF) و “معاهده آسمان‌های باز” (OST)، دو توافق‌نامه‌ای هستند که با هدف کاهش تنش‌ها بین روسیه و آمریکا به ویژه در اروپای شرقی، بین دو کشور امضا شدند. دولت ترامپ، با طرح این ادعا که روسیه پیمان‌های مذکور را نقض می‌کند، آمریکا را از هر دو معاهده – از INF در سال ۲۰۱۹ و از OST در سال ۲۰۲۰- خارج کرد. مسکو این ادعا را رد کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 15 =