کد خبر : 259031
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

اتحادیه عرب حل بحران اقتصادی لبنان را منوط به حل بحران سیاسی دانست

اتحادیه عرب حل بحران اقتصادی لبنان را منوط به حل بحران سیاسی دانست

دستیار دبیرکل اتحادیه عرب امروز (پنجشنبه) تأکید کرد که اوضاع لبنان از نظر سیاسی و اقتصادی بحرانی است و بدون ایجاد راه برون رفت از بحران سیاسی، نمی‌توان بحران اقتصادی را حل و فصل کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ریاست جمهوری لبنان در توییتی به نقل از حسام زکی، دستیار دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی پس از دیدارش با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: اوضاع لبنان بحران‌زده است و دو بحران سیاسی و اقتصادی وجود دارد. بحران اقتصادی جز با یافتن راهی برای برون رفت از بحران سیاسی قابل حل نخواهد بود.

زکی افزود: من آمادگی دبیرکل اتحادیه عرب را برای هرگونه کمکی به رئیس جمهور لبنان ابراز نمودم.

در دیدار عون با زکی، رئیس جمهور لبنان گفت، کشورش از هرگونه ابتکار عملی از سوی اتحادیه عرب برای حل بحران لبنان استقبال می کند.

بنا بر این گزارش، عرصه سیاسی در لبنان از زمان استعفای دولت حسن دیاب در پی انفجار بندر بیروت که منجر به کشته شدن ۲۰۰ تن و آسیب رسیدن به بخش‌های زیادی از این شهر شد، همچنان در وضعیتی مبهم قرار دارد. سعد الحریری در اکتبر گذشته برای تشکیل دولت نامزد شد اما تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

همچنین ماههاست اختلافاتی میان الحریری، نخست وزیر موقت و میشل عون، رئیس جمهور لبنان بر سر تشکیل دولت وجود دارد که امیدها را برای تغییر روند رو به وخامت فروپاشی مالی در لبنان از بین برده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =