کد خبر : 258981
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
-

آغاز مقدمات انتقال صدها خانواده داعشی از سوریه به عراق

آغاز مقدمات انتقال صدها خانواده داعشی از سوریه به عراق

مقام‌های عراقی مقدمات بازگشت حدود ۵۰۰ خانواده داعشی‌های عراقی را که در اردوگاه “الهول” در شرق سوریه نگهداری می شوند، آغاز کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این اقدام به عنوان اولین گامی است که شامل انتقال حدود سه هزار خانواده عراقی خواهد شد که در حال حاضر در اردوگاه الهول ساکن هستند.

اردوگاه “الهول” یکی از بزرگترین اردوگاه‌های خاورمیانه به حساب می‌آید که در استان حسکه در شمال سوریه واقع شده است و خانواده های عناصر داعش در آن نگهداری می‌شوند. اردوگاه الهول توسط نیروهای سوریه دموکراتیک”قسد” تحت حمایت ایالات متحده کنترل می‌شود. دولت عراق قصد دارد انتقال ۵۰۰ خانواده بازداشت شده در این اردوگاه به کشورهای خود را طی روزهای آینده آغاز کند.

این اقدام عراق پس از درخواست‌های رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جهان طی بازدید چند روز پیش خود از اردوگاه و در پاسخ به درخواست‌های سازمان‌های بین المللی مبنی بر لزوم خارج نمودن ساکنان اردوگاه الهول صورت می گیرد.

برخی منابع افزودند: اکنون تعداد خانواده های عراقی بازداشت شده در اردوگاه که مایل به ترک آن هستند، به سه هزار خانواده می‌رسد. در حالیکه در مرحله اول ، ۵۰۰ خانواده منتقل خواهد شد که از این میان ۱۰۰ خانوار طی روزهای آتی پس از دریافت تاییدیه های امنیتی و اداری از سوی دولت مرکزی عراق انتقال می‌یابند.

منابع سازمان ملل متحد که در زمینه امدادرسانی فعالیت می‌کنند به “اسپوتنیک” اظهار داشتند که تعداد خانواده های عراقی بازداشت شده در اردوگاه الهول توسط ارتش آمریکا و نیروهای سوریه دموکراتیک” قسد” هشت هزار و ۲۱۵ خانواده با ۳۰ هزار و ۸۷۲ عضو است، در حالی که تعداد خانواده های سوری بازداشتی شش هزار و۱۱۳ خانواده با ۲۱ هزار و ۹۳۰ عضو است. همچنین تعداد خانواده های خارجی دو هزار و ۶۶۲ تن متشکل از ۹ هزار و ۶۶ عضو است .علاوه بر این هشت خانواده (ناشناخته) با هشت عضو نیز در آنجا حضور دارند.

در مجموع، تعداد خانواده های بازداشت شده در اردوگاه الهول به۱۶ هزار و ۹۹۸ خانواده با تعداد ۶۱ هزار و ۸۷۶ عضو می‌رسد که در یک فضای وسیع و در چادرهایی نگهداری می‌شوند که به مدت چندین سال متوالی دارای شرایط ضعیف بهداشتی، اجتماعی و انسانی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 10 =