کد خبر : 258836
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
-

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات به تاسیسات گردشگری

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات به تاسیسات گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری شهرستان نور گفت: در مرحله اول ۳٫۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون تومان وام کارا کرونا به تاسیسات گردشگری در سال گذشته پرداخت شد.

به گزارش عصرقائم، علی سالاریان در گفت‌وگو  ، در خصوص پذیرش مسافر در ایام نوروز اظهار کرد: پذیرش مسافر در ایام نوروز بر اساس مصوبه ستاد کرونای کشور به تمامی واحدهای پذیرایی و اقامتی شهرستان  ابلاغ شد.

وی گفت:  تمامی تاسیسات گردشگری با  رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به پذیرش مسافر کردند که پس از ترک مسافر از هر واحد، آن واحد ضدعفونی و ۲۴ ساعت پذیرش مسافر در آن ممنوع است.

این مسئول با اشاره به بازدید روزانه و کنترل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات زیر نظر اداره گردشگری یادآورشد: کلاس آموزشی برای مدیران تاسیسات گردشگری و مسافر پذیر به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی با همکاری اداره بهداشت و درمان شهرستان نور برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری شهرستان نور در خصوص عملکرد یکسال گذشته این اداره اظهار کرد: در خصوص تسهیلات بانکی، ۱۰ نفر وام کرونا،یک وام پشتیبان ۵۰ میلیونی و ۱۲ میلیون وام کارا کرونا در حوزه صنایع‌دستی پرداخت شد.

وی با اشاره به تسهیلات بانکی در دو مرحله در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۳٫۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون تومان وام کارا کرونا به تاسیسات گردشگری در سال گذشته پرداخت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور اظهارکرد: ۱۱ واحد اقامتی، ۷ دفتر سیاحتی گردشگری و خدمات مسافرتی و ۱۱ واحد پذیرایی در شهرستان نور وجود دارد که یک دفتر سیاحتی گردشگری و خدمات مسافرتی و سه واحد پذیرایی در شهرستان در سال ۹۹ به بهره برداری رسید.

این مسئول با اشاره به نمایشگاه‌های صنایع دستی در سال ۹۹ تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا آثار صنعتگران صنایع دستی با نام خودشان در نمایشگاه فجر، مسابقه ملی در تهران و نمایشگاه مجازی در سال ۹۹ به نمایش گذاشته شد که هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها معرفی آثار صنعتگران کشور و ایجاد بازار فروش برای صنعتگران بود.

سالاریان یادآور شد: برای تاسیسات گردشگری و اخذ موافقت اصولی سه پرونده از شهرستان به استان ارسال شد.

وی با اشاره به ۶ واحد تاسیسات گردشگری با پیشرفت فیزیکی ۲۵ تا ۹۰ درصد در شهرستان نور، خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری ظرفیت‌های خوبی در ساخت و افتتاح داشتیم.

وی در حوزه آموزش صنایع دستی در سال ۹۹ اظهار کرد: کلاس آموزش برای ۲۱ نفر در حوزه صنایع دستی و مهارت آموزی با همکاری اداره فنی حرفه‌ای و ۸ کارورز در حوزه گردشگری برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نور در پایان با قدردانی از همکاری نیروی انتظامی و اطلاعات عملیات سپاه شهرستان نور افزود: یگان حفاظت در حوزه میراث با همکاری نیروی انتظامی و سپاه شهرستان در سال گذشته موفق به کشف ۷ باند حفاری غیرمجاز و خرید و فروش اشیای تاریخی و دستگیری ۳۵ نفر شد که به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =