کد خبر : 258832
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰
-

تصرف بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص حقیقی

تصرف بستر رودخانه‌ها توسط اشخاص حقیقی

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: تصرف بستر رودخانه ها توسط اشخاص حقیقی یکی از مشکلاتی است که در این زمینه اقداماتی انجام شود و حقوق رودخانه‌ها باید بازگردد.

به گزارش عصرقائم، محمد ابراهیم یخکشی در بازدید از طرح توسعه گردشگری رودخانه هراز اظهار کرد: با سیاست هایی که اختصاص کردیم رودخانه هایی که در شهر قرار دارد را به شهرداری ها واگذار کنیم، در اقدامات مشترک رودخانه هارا سامان دهی کنیم و در زمینه زیبا سازی از این فرصت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری آمل از جمله شهرداری هایی است که از این ظرفیت استقبال کرده و به تفاهم رسیدیم، بیان کرد: شاهد عملکرد اجرایی خوبی، که از مشاور زیاسازی و فنی استفاد شده، همه نوع همکاری در بحث سیاست هایی مشترک  زیبا سازی ایمن سازی انجام خواهیم داد.

مدیرعامل آب منطقه مازندران تصریح کرد: رودخانه یک شریان ایمن ساز و زیبا سازشهر است، فرصتی است برای یک شهر که رودخانه از آن عبور می کند، باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ایمن سازی را اصلی ترین موضوع خواند و افزود: اولین بحث ایمنی است و دوم استفاده حداکثری از ظرفیت های رودخانه است که همه مردم بتوانند از این فضا استفاده کنند.

وی ادامه داد: تصرف بستر رودخانه ها توسط اشخاص حقیقی یکی از مشکلاتی است که در این زمینه اقداماتی انجام شود و حقوق رودخانه‌ها باید بازگردد.

مصمم در آزادسازی بستر رودخانه هستیم

شهردار آمل نیز گفت: برخی زمین های بستر رودخانه تصرف شده اند که حتی برای ان سند نیز دریافت کرده اند، برای ازاد سازی این بسترها مسیر قانونی را طی می کنیم و از حق شهروندان کوتاه نخواهیم امد،

حمید هاشمی گفت: با ایجاد کمربندی ها، شهرمحل گذر مسافران شده است و شهروندان از منافعی استفاده نمی کنند و از وجود گردشگران بی بهره خواهند بود.

وی با بیان اینکه هراز بستر اثرگذاری در گردشگری دارد، عنوان کرد: هراز ظرفیت بالایی دارد که می تواند پتانسیل عظیمی در حوزه گردشگری ایجاد کند.

شهردار آمل از موانع توسعه گردشگری در رودخانه هراز خاطرنشان کرد: برخی زمین های بستر رودخانه تصرف شده اند که حتی برای ان سند نیز دریافت کرده اند، برای ازاد سازی این بسترها مسیر قانونی را طی می کنیم و از حق شهروندان کوتاه نخواهیم امد، تا کنون دو قطعه زمین که به مسافت ۴ هکتار بوده است، سند دریافت کرده اند که توانستیم آن را ازادسازی کنیم.

وی فاز نخست این پروژه را تا آذر ۱۴۰۰ خواند و اظهار کرد: فاز نخست از پل ازادی تا خیابان ازادگان است و برنامه های که برای اجرا خواهیم داشت، پارک مینیاتوری اسکیت سواری، دوچرخه سواری، ورزش های ابی، سد لاستیکی، پیاده روی، المان های با شخصیت ها و هویت های شهرستان در این طرح اجرا خواهند شد.

هاشمی گفت: شهرداری را از هسته مرکزی جدا می کنیم و به انتهای ازاداگان انتقال پیدا خواهد کرد، رودخانه هراز چند سد لاستیکی که در مسیر داریم جدا از کارکرد رصد می‌کنیم و ارزشیابی تفرجگاه آبی که اتفاقی خاص است و می توان ان را نگین انگشتری استان دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =