کد خبر : 258830
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
-

افزایش ۶۵ درصدی بودجه دولتی کانون

افزایش ۶۵ درصدی بودجه دولتی کانون

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از افزایش ۶۵ درصدی بودجه دولتی این ‌مجموعه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی مشفق با اعلام این خبر گفت: بودجه کانون پرورش فکری در سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۹۵ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ با تلاش و پیگیری مسوولان کانون و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

او افزود: در نتیجه عملکرد موفق کانون در طول سه سال گذشته و احیای جایگاه و ماموریت‌های این نهاد فرهنگی و با رایزنی‌ها و گفت‌وگو با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان برنامه و بودجه در خصوص مسائل و مشکلات کانون، بودجه دولتی این ‌مجموعه در سال جدید نسبت به سال ۱۳۹۶ نزدیک به دوونیم برابر یعنی از ۱۳۵ میلیارد به ۳۲۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه یادآور شد: در سال گذشته علی‌رغم کاهش درآمدهای کانون پرورش فکری و کانون زبان ایران به دلیل شیوع کرونا اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف کاری کانون انجام شده که از آن جمله می‌توان به ساخت فیلم «یدو»، انتشار بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، برگزاری موفق دوره‌های آموزش آنلاین در کانون و افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری اشاره کرد.

مشفق گفت: اگرچه افزایش پایه حقوق همکاران باعث شد تا برخی مزایای کوتاه‌مدت مانند پاداش مجمع و… تحت‌الشعاع قرار گیرد اما اثر بلندمدت آن در حقوق بازنشستگی‌شان بسیار ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

او درباره حقوق و مزایای همکاران قراردادی کانون نیز بیان‌کرد: در سال جدید تلاش شده تا با استفاده از برخی زمینه‌های قانونی تغییرات خوبی در حقوق و مزایای این گروه از همکاران ایجاد کنیم که جزییات آن پس از صدور احکام سال جدید اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مشفق اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش بودجه ‌دولتی کانون در سال جدید و تلاش‌های صورت‌گرفته برای ایجاد زمینه‌های درآمدی جدید بتوانند مزایای بیشتری را در اختیار همکاران کانون قرار دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در پایان گفت: تلاش شده است تا پاداشی که هر سال با عنوان پاداش مجمع پرداخت می‌شد نیز پس از برگزاری مجمع سالانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به حساب کارکنان این مجموعه واریز شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =