کد خبر : 258814
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هجدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات شان پاسخ دادند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت: پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان به وجود آمد که توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا با پول ملت برای این شکست آمریکا فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید از واقعیت‌ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت‌ها را بگوییم و نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی،‌ علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی،‌ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

از ۱۳۳ دستاورد سازمان انرژی اتمی رونمایی می‌شود

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه مراسم روز ملی فناوری هسته ای روز ۲۱ فروردین برگزار می شود، اظهار کرد: این مراسم با حضور رییس‌جمهور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مراسم ۱۳۳ دستاورد به نمایش در می آید. شش هفت رونمایی انجام می شود که مهمترین آن چندین رادیودارو است که برای درمان بیماری های صعب العلاج به کار می آید. امسال به تعداد این داروهای جدید اضافه می شود.

مرزها برای عبور و مرور تجاری باز است

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در ارتباط با آخرین اخبار مربوط به بسته شدن مرزها جهت جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: مصوبه ستاد ملی برای قطع تورهای مسافرتی است. پروازها با رعایت پرتوکل‌های شدید تر و داشتن تست Pcr منفی که از قبل هم بوده است و همچنین راستی آزمایی وزارت بهداشت انجام می شود.

وی یادآور شد: مرزهای زمینی برای تبادل تجاری باز است و کنترل‌های بهداشتی انجام می شود.

باید از ایجاد فضای گفت‌وگو استقبال کرد

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در مورد کلاب‌هاوس و احتمال فیلتر آن گفت: این‌که فضای مجازی، مجادلات و فحاشی را به گفت‌وگو و تعامل اجتماعی سوق داده، امید بخش است. باید از ایجاد فضای گفت‌وگو استقبال کرد.

وی هم‌چنین درباره اعتراض صداوسیما به فعالیت کلاب‌هاوس اظهار کرد: ناراحتی صداوسیما مثل بسیاری دیگر از رفتارهای آنها برای من هم قابل درک نیست، کسانی که به دنبال افزایش همبستگی ملی هستند از این گفت‌وگوها حمایت می‌کنند.

حق تحفظ ایران برای پیوستن با پالرمو و cft

لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور  در رابطه با دو معاهده مقابله با جرایم سازمان یافته (پالرمو)و تامین مالی تروریسم(cft) گفت: برای پیوستن به پالرمو و cft حق تحفظی نوشتیم که در هر دو معاهده قید می کنیم تمام اقدامات ایران و اتباع ایران برای کاهش آثار تحریم های یکجانبه فراسرزمینی که انجام می دهند مربوط  به امنیت ملی ایران و مصالح بنیادین ما است.

افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان تصویب شد

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب افزایش حقوق پیشنهادی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان در جلسه هیات دولت خبر داد.

وی با اشاره به تامین حداقل مستمری بازنشستگان توسط سازمان تامین اجتماعی بر اساس قانون، اظهار کرد: در اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌کند برای تعیین حداقل مستمری بازنشستگان، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان در فواصل زمانی حداکثر سالی یکبار، به دولت مراجعه کند و مصوبه هیات وزیران را اخذ کند. پیشنهاد سازمان از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مطرح شد و در اجرای ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی که تکلیف می‌کند که به هر صورت این حداقل نباید از میزان حداقل میزان مزد کارگر عادی کمتر باشد، امروز در جلسه هیات وزیران مصوبه مورد نیاز صادر شد.

در جلسه امروز، همچنین هیئت وزیران با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ و مرحله دوم متناسب سازی حقوق مستمری بگیران موافقت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =