کد خبر : 258820
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
-

عقب‌ماندگی مسائل فرهنگی و هنری در فریدونکنار

عقب‌ماندگی مسائل فرهنگی و هنری در فریدونکنار

فعال فرهنگی هنری فریدونکنار با اشاره به اینکه هنرمندان این شهرستان از امکانات اولیه برای اجرا محروم هستند گفت: سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید بصیر از سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار نیست که هنرمندان مجبورند در سرمای سخت و یا در گرمای طاقت‌فرسا تمرین کنند.

به گزارش عصرقائم، محمدرضا احمدی از فعالان فرهنگی هنری شهرستان فریدونکنار در گفت‌وگو ، اظهارکرد: اهالی فرهنگ و هنر فریدونکنار حرف‌های ناگفته بسیاری دارند که طی سالیان زیاد تلنبار شده و هیچ فرد یا نهادی به آن توجهی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از شیوه‌های بدی که بین مسئولان مرسوم است، اینکه حرف‌ها را می‌شنوند، یادداشت‌برداری می‌کنند اما پس از آن ما شاهد هیچ اتفاقی نیستیم.

این فعال فرهنگی هنری تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته و درحالی که مسئولان همیشه شعار دغدغه مسائل فرهنگی را می‌دهند اما می‌بینیم که هیچ توجهی در این زمینه حداقل در فریدونکنار نشده است.

احمدی با اشاره به اینکه هنرمندان فریدونکناری از مسائل و مشکلات زیادی رنج می‌برند گفت: فعالان هنری این شهرستان از امکانات مناسبی برای اجرای برنامه‌های خود مانند تئاتر، نمایشگاه و اجرای موسیقی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: ما اهالی هنر باید بدانیم که گیر عقب‌ماندگی فریدونکنار در زمینه مسائل فرهنگی و هنری چیست و چرا مسئولان به آن توجهی ندارند.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه فریدونکنار دارای ظرفیت‌های بسیاری در زمینه فرهنگی هنری است تاکید کرد: با وجود ظرفیت‌های مناسب موجود اما این شهرستان از داشتن یک مجتمع فرهنگی هنری، سالن آمفی تئاتر مناسب و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقل محروم مانده است.

این فعال فرهنگی هنری درخصوص سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید بصیر گفت: این سالن به هیچ عنوان استاندارد ساخته نشده و حتی از پروژکتور نورپردازی و سیستم سرمایشی و گرمایشی برخوردار نیست که کار تمرین نمایش را برای هنرمندان بسیار سخت می‌کند و این افراد مجبورند در سرمای سخت و یا در گرمای طاقت‌فرسا تمرین کنند.

احمدی با انتقاد از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهارکرد: متاسفانه آقای مدیرکل هیچ توجهی به فریدونکنار ندارند و هیچگاه از نزدیک مشکلات اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان را بررسی نکردند.

وی خاطرنشان کرد: در فریدونکنار حدود هزار نفر هنرمند و هنرجو وجود دارد که این تعداد نشان دهنده ظرفیت فرهنگی هنری این شهرستان است اما این افراد هیج متولی برای ساماندهی و پیگیری مشکلات خود ندارند.

این کارگردان و نمایشنامه‌نویس تصریح کرد: درحالی که مسئولان در تریبون‌های خود از آمار بالای اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند اما در عمل برای پیگیری مشکلات جوانان و هنرمندان که از سرمایه‌های کشور هستند هیچ اقدامی نمی‌کنند.

این فعال فرهنگی هنری با اشاره به کمبود رشته‌های هنری در دانشگاه مازندران که به عنوان دانشگاه مادر استان است گفت: در دانشگاه مازندران که در بابلسر واقع شده فقط دو رشته هنری وجود دارد که این موجب می‌شود دانشجویان علاقمند به رشته‌های هنری مازندران برای ادامه تحصیل خود مجبور شوند به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند.

احمدی با انتقاد از دور بودن نمایندگان مجلس از فضاهای هنری تاکید کرد: متاسفانه به علت اینکه نمایندگان مجلس آشنایی کافی با هنر و مشکلات هنرمندان ندارند نمی‌توانند پیگیری و دفاع مناسبی در حق این قشر از جامعه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تمام دغدغه‌هایی که دارند اما می‌بینیم که در زمینه هنر با اطلاعات و تسلط کامل به‌صورت کارشناسانه نظرات خودشان را بیان می‌کنند که لازم است مسئولان دیگر هم از ایشان پیروی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 8 =