کد خبر : 258791
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

تعطیلی دو هفته‌ای اصفهان بررسی می‌شود

تعطیلی دو هفته‌ای اصفهان بررسی می‌شود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای کلانشهر اصفهان جهت بررسی به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود و درصورت قبولی اجرایی خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، حجت‌اله غلامی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان در هفتاد و هشتمین ستاد استانی مقابله با کرونا، شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، فریدن، شاهین‌شهر، سمیرم، کاشان گلپایگان، لنجان و نجف‌آباد در استان اصفهان وضعیت قرمز دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان ادامه داد: شهرستان‌های آران و بیدگل، اردستان، بوئین و میاندشت، تیران و کرون، خمینی‌شهر، نائین و مبارکه در وضعیت نارنجی و ۷ شهرستان باقی‌مانده نیز در وضعیت زرد قرار دارند اما براساس گزارش‌های واصله احتمال قرمز شدن شهرستان‌های تیران و کرون، بوئین میاندشت و خمینی‌شهر وجود دارد و باید مردم بیشتر مراقبت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرایط موجود به دلیل سفرهای نوروزی، خریدها، دیدوبازدیدها، عدم رعایت‌ها، عادی‌انگاری‌ها و نظارت ناکافی دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز است، افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه امشب، طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها برای شهرهای نارنجی و قرمز در ۵ محور اجرا می‌شود.

اعلام محدودیت‌های جدید برای مشاغل

غلامی تصریح کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت حضور کارکنان از یک دوم برای خدمات ضروری و یک سوم برای خدمات غیرضروری می‌توانند حضور فیزیکی داشته باشند و سایر کارکنان باید به صورت دورکاری فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان افزود: برای شهرهای نارنجی حضور کارکنان تا یک دوم برای خدمات ضروری و دو سوم برای خدمات غیرضروری است و مدیران می‌توانند برنامه دورکاری را متناسب با آن دستگاه تعیین کنند و همه کارمندان باید طبق دستور مقام بالادستی خود فعالیت داشته باشند، همچنین اولویت دورکاری با کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای و زنان باردار است.

وی عنوان کرد: درباره مشاغل هم با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه‌ها از فردا یعنی ۱۸ فروردین‌ماه مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار برای شهرهای قرمز تعطیل خواهد بود و فقط گروه یک مثل سوپرمارکت‌ها، مراکز بهداشت و درمانی، مراکز تهیه و توزیع و طبخ غذا به صورت بیرون‌بر، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها، فروشگاه‌های انواع لوازم یدکی و الکترونیکی، تعمیرات موبایل، مصالح ساختمانی و … که مایحتاج عمومی را تأمین یا تولید می‌کنند اجازه فعالیت دارند اما بقیه تعطیل هستند.

غلامی پیرامون وضعیت فعالیت مشاغل در شهرستان‌های نارنجی تصریح کرد: در شهرهای نارنجی هم گروه‌های شغلی یک و دو مانند بوستان‌ها، مراکز تفریحی، پاساژها، فروش خودرو و آرایشگاه‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

آرامستان‌ها، مراسمات مذهبی و موسسات آموزشی تعطیل خواهند بود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان بیان داشت: مدارس، دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و آموزشگاه‌های خصوصی در شهرهای نارنجی و قرمز تعطیل خواهند بود و در این شهرها فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند مراسم مذهبی و آئینی و نماز جمعه برگزار نمی‌شود؛ آرامستان‌ها هم تعطیل خواهند بود و اجازه برگزاری مراسم ندارند و فقط می‌توانند دفن اموات را داشته باشند.

وی با اشاره به بررسی پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون تعطیلی دو هفته‌ای کلانشهر اصفهان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: این پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، جهت بررسی به ستاد ملی کرونا ارائه می‌شود و درصورت قبولی اجرایی خواهد شد.

تورهای ترکیه لغو خواهد شد

غلامی با بیان اینکه تورهای گردشگری مانند تور ترکیه لغو می‌شود، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود از فردا ۱۸فروردین ماه چندین بیمارستان صحرایی برپا خواهد شد تا اگر تخت‌های بیمارستانی موجود اشغال شد، دچار مشکل نشویم.

پلمب ۱۰ روزه در انتظار مشاغل متخلف

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: به همه فرمانداری‌ها دستورالعمل‌های مربوطه ابلاغ شده و با متخلفان به شکل ویژه برخورد می‌کنند؛ مشاغل متخلف پلمب ۱۰ روزه خواهند شد همچنین جرایم یک میلیونی، ۵۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفانی که ممنوعیت تردد در ساعات ۱۰ شب تا ۳ بامداد را نقض می‌کنند، پابرجاست؛ زمان پایان محدودیت‌های اصناف نیز مشخص نبوده و تا زمانی که در وضعیت و رنگ‌بندی به همین شکل باشد ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری امتحانات مدارس تصمیم‌گیری و بررسی خواهد شد اما به هیچ وجه کلاس‌های حضوری نخواهند داشت.

تا زمان اشباع شدن حمل و نقل عمومی، طرح زوج و فرد ادامه دارد

غلامی با بیان اینکه دستورالعمل‌ها به پایانه‌ها اعلام شده است، افزود: اتوبوس‌های یه ردیفه با ظرفیت یک سوم و اتوبوس‌های چهار ردیفه با یک دوم ظرفیت اجازه فعالیت دارند؛ همچنین ناوگان اتوبوسرانی با یک سوم ظرفیت خود روزانه ۱۶۰ هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند، مترو نیز با یک سوم ظرفیت خود روزانه ۳۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند و تا وقتی که حمل و نقل عمومی پاسخگوی مسافران باشد و اشباع نشود طرح زوج و فرد اجرا خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان پیرامون کوچ عشایر اظهار داشت: در مسیر کوچ عشایر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و سایر مسؤولان تمهیدات بهداشتی لازم اندیشیده شده است. البته ارتباط عشایر با مراکز جمعیتی بسیار کم است اما اقدامات مربوطه انجام می‌شود.

وضعیت اصفهان سیاه نیست

وی با رد شائبه ایجاد شده پیرامون سیاه شدن وضعیت کلان شهر اصفهان، تصریح کرد: روزانه حدود ۳۰۰ بستری داریم اما تعداد بستری ها و فوتی به سمت رنگبندی سیاه نرفته است و بیمارستان الزهرا به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =