کد خبر : 258623
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
-

فروش تور ترکیه هنوز متوقف نشده است

فروش تور ترکیه هنوز متوقف نشده است

با وجود اعلام لغو فوری تورهای ترکیه، رؤسای انجمن‌های صنفی دفاتر خدمات مسافرتی می‌گویند هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه به دست‌شان نرسیده و آژانس‌های مسافرتی کماکان مجاز به فروش تور ترکیه هستند.

به گزارش عصرقائم، سامانی  ـ سخنگوی وزارت کشور ـ امروز (سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه) از تصمیم نهایی ستاد کرونا درباره اعمال محدودیت در ترددهای مسافرتی با کشور ترکیه پس از تعامل با پنج دستگاه و ابلاغ این دستور خبر داد و اعلام کرد: بر اساس تصمیم ابلاغی از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا، مقرر شد وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لغو تور ترکیه را فوراً به کلیه شرکت‌های گردشگری ابلاغ کند.

مسؤولان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعلا برای پاسخگویی در دسترس نیستند، اما حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به ایسنا گفت که هنوز دستوری در راستای توقف فروش تورهای ترکیه به تشکل‌ها و آژانس‌های گردشگری برای لغو تورهای ترکیه نرسیده است.

امیرپویان رفیعی‌شاد، رییس هیأت‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر استان تهران نیز با تایید این اظهارات به ایسنا گفت: نهاد متولی ما (دفاتر خدمات مسافرتی) وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و تا مادامی که بخشنامه یا دستورالعملی مبنی بر لغو تورها از این وزارتخانه دریافت نشود، کماکان فروش تورها با شرایط قبلی امکان‌پذیر است و فعلا دستوری برای لغو تورها صادر نشده است. بنابراین تا آن وقت، تور ترکیه، بلیت پرواز و سایر خدمات مربوط به آن، در دفاتر خدمات مسافرتی موجود است.

حسن ذی‌بخش ـ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ـ نیز به یکی از خبرگزاری‌ها گفته که این مصوبه هنوز به سازمان هواپیمایی ابلاغ نشده و هر زمان که ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبه لغو تورهای ترکیه را به سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ کند، آن را اجرا می‌کنیم.

او درباره برگشت هزینه سفرهای لغوشده اظهار کرد: اگر به دلیل کرونا پروازی کنسل شود، پول مردم عیناً باید عودت داده شود. ما در سازمان هواپیمایی بر استرداد وجوه بلیت پروازهای کنسل‌شده کرونایی به مردم نظارت داریم.

تصمیم کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا برای لغو تورهای ترکیه درحالی صورت گرفته که پروازهای این مسیر بدون محدودیت برقرار خواهد ماند. البته معاون هماهنگی وزارت کشور گفته جمعیت هلال احمر نسبت به ارتقای مراقبت‌های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و تشدید کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل کند.

این تصمیم به دنبال درخواست وزیر بهداشت برای لغو یک‌هفته‌ای رفت و آمد به ترکیه با شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته در این کشور گرفته شد، هرچند که پروازها لغو نشده و تورهای این مسیر با وجود اعلام لغو فوری درحالی که با افت قیمت نیز مواجه شده، همچنان درحال تبلیغ است. هم‌اینک، تور آنتالیا برای ۲۱ فروردین‌ماه به قیمت شش میلیون تومان و تور استانبول برای سه روز از قیمت سه و نیم میلیون تومان تبلیغ می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 + 4 =