کد خبر : 258634
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

مجاهدت‌های یک خبرنگار شهید در کردستان

مجاهدت‌های یک خبرنگار شهید در کردستان

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت:شهید شاملو به دلیل مجاهدت‌های فراوانی که داشت بین ضدانقلاب کردستان به بهشتی معروف شده بود و با دغدغه بسیاری که در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی هم کار جهادی می‌کرد هم کارخبری، که کتاب دو جلدی «کند و کاوی در مسائل کردستان» حاصل بررسی‌های میدانی و گزارش‌های او از اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کردستان است.

به گزارش عصرقائم، احسان ربیعی با اعلام انتخاب شهید «علیرضا شاملو» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ در استان مرکزی توضیح داد: شهید والامقام علیرضا شاملو، متولد دوم فروردین ۱۳۴۱ در روستای گرجائی ملایر، فرزند دوم یک خانواده ۹ نفره وجودش پا گرفت،جهت ادامه تحصیل همراه خانواده به شهر اراک مهاجرت کردند و دوران ابتدایی تا دبیرستان را در مدارس نوید، چهارم آبان، مجیدی و شهید بهشتی اراک گذراند و در نوجوانی به یک مبارز تمام عیار انقلابی تبدیل شد.

ربیعی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب از جمله افرادی بود که با تشکیل جهاد سازندگی وارد این نهاد شد که از طریق جهاد به روستاها برای کار فرهنگی هجرت کرد و همزمان در هفته نامه سروش نیز کار خبرنگاری می‌کرد. پس از مدتی کارکردن در جهاد سازندگی اراک، بنا بر فرمان حضرت امام(ره) به خاطر کمک به مردم کردستان و برای سازندگی به آن خطه سفر کرد تا هجرت از خود به خدا را شروع کند و در کردستان نیز لحظه‌ای آرام نگرفت و به روستاها می‌رفت و در میان مردم کُرد حضور پیدا می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی بیان کرد: شهید شاملو به دلیل مجاهدت های فراوانی که داشت بین ضد انقلاب کردستان به بهشتی معروف شده بود و با دغدغه بسیاری که در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی هم کار جهادی می‌کرد هم کارخبری، که کتاب دو جلدی «کند و کاوی در مسائل کردستان» حاصل بررسی‌های میدانی و گزارش‌های او از اوضاع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کردستان است.

ربیعی افزود: شهید شاملو جوان مومن انقلابی، معرفت جو، اندیشه‌ورز، خوش فکر،سخنور و پرتلاش که در حوزه نمایشنامه نویسی تئاتر هم فعالیت‌های زیادی انجام داده است. سرانجام روز آزادسازی پاوه در سنندج اسیر ضدانقلاب شد و بعد از چند ماه اسارت در زندان حزب دموکرات در منطقه «دوله تو» شهرستان سردشت کردستان و پس از چند ماه تحمل شکنجه‌های وحشیانه مانند سوزاندن تن و بریدن رگ‌های گردنش توسط ضدانقلاب، در هفتم بهمن ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان مرکزی گفت: شهید بزرگوار علیرضا شاملو همراه با شهید رسول مصطفائی(شهادت ۱۷ آذر ۵۹ در خرمشهر)، از نخستین شهدای خبرنگار تاریخ انقلاب اسلامی است که ماجرای دردناک تحویل جنازه به مادر دلاور و مقاوم این شهید که چند روز کوه‌های کردستان را پیموده بود بسیار شنیدنی است و شاید همین ماجرا بود که علیرضا و مادرش را به سوژه مستند سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی تبدیل کرد.

ربیعی گفت:هر سال در راستای ترویج سبک زندگی شهدای انقلاب اسلامی و الگوگیری از گنجینه‌های ارزشمند آنها شهید شاخص سال معرفی می‌شود که در این سالها به یک اقدامی اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است. انتخاب شهید شاخص سال فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که ضمن پرداختن و معرفی سبک زندگی آن شهید والامقام به نسل جوان همچنین به ویژگی‌های جوان مومن در تراز انقلاب اسلامی پرداخته شود و الگوهای برتر به جامعه بهتر معرفی شوند و این از ضرورت‌های امروز جامعه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + 12 =