کد خبر : 258638
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
-

عصای جادویی نتانیاهو بی‌اثر شده است

عصای جادویی نتانیاهو بی‌اثر شده است

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در وضعیت دشواری به سر می‌برد و بیش از هر زمان دیگری ضعیف شده است.

به گزارش عصرقائم، نداف آیال، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: بیش از یک دهه است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل حاکم بلامنازع است اما در روزهای اخیر به شدت به از دست دادن قدرت نزدیک شده است. وقتی از چند ساعت قبل وارد دادگاه شد مثل کسی بود که گویی سرنوشت سیاسی‌اش به دیگران وابسته است.

این روزنامه نوشت: “امکان اینکه بنیامین نتانیاهو در انتخابات پیروز شود یک مسئله تأیید شده است اما حیله‌های وی درحال تمام شدن است و سحر و جادویش بیش از هر زمان دیگری ضعیف شده است. حتی افزایش اظهارات وی درباره احتمال برعهده گرفتن پست ریاست اسرائیل از روی ضعف است. چراکه این مسئله حل خطرناکی برای مشکلات است و هیچ فایده‌ای به حال او ندارد. همچنین به نفع گدعون ساعر، عضو سابق کنست و رهبر حزب “امید نو” و نفتالی بنت، رئیس حزب یمینا نیست که قانون اساسی اسرائیل تغییر کند و نتانیاهو به جای اینکه نخست‌وزیر اسرائیل باشد رئیس اسرائیل شود.”

وی تأکید کرد: نتانیاهو نه تنها حیله‌ها و فریب‌هایش بی اثر شده بلکه عصای جادویی‌اش را نیز از دست داده است. او یکی از رهبرانی است که همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد درست است که در وضعیت دشواری به سر می‌برد اما فراکسیون راست‌گرا به طور کامل از جمله بنت از اکثریت پارلمانی برخوردار نیست درنتیجه تنها امید برای نتانیاهو این است که در امضای توافقی با جنبش متبوع منصور عباس یا با ایتمار بن غفیر، رئیس یکی از احزاب افراط‌گرای اسرائیل و بتسلئیل سموتریتش، رئیس حزب صهیونیسم افراطی موفق شود.

وی گفت: دشمنان نتانیاهو به ویژه یائیر لاپید، رئیس حزب” آینده‌ای هست” تنها دو گزینه در اختیار دارند: باید دولتی از فراکسیون تغییر با ریاست بنت تشکیل شود یا مجددا انتخابات برگزار شود. هنوز توافقی درباره پیشنهاد لاپید یا بنت حاصل نشده است. نتانیاهو احتمالا باید تصمیمات سختی اتخاذ کند. از جمله به عنوان مثال از سمتش به عنوان نامزد پست نخست‌وزیری به نفع فرد دیگری در لیکود مثل یسرائیل کاتس، وزیر دارایی اسرائیل کوتاه بیاید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + پانزده =