کد خبر : 258640
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
-

توضیحات هاشمی درباره نامه نگاری شورای عالی استانها درباره باغات

توضیحات هاشمی درباره نامه نگاری شورای عالی استانها درباره باغات

رییس شورای شهر تهران درباره نامه نگاری شورای عالی استانها درباره باغات توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، محسن هاشمی در پایان دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط بحرانی کرونا در تهران و اقدامات مدیریت شهری گفت: ستاد ملی کرونا در این باره جلساتی برگزار کرده است. آمار بهشت زهرا(س) به کمتر از ۲۰ فوتی کرونا رسیده بود و در شرایط تثبیت قرار داشتیم اما اکنون این آمار به بالای ۵۰ نفر رسیده است.

وی با بیان این که در گزارشی از اتحادیه بین المللی حمل و نقل عمومی گفته بودند که مسافران اگر در مدتی کمتر از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در واگن باشند، خطر کمتری آنها را تهدید می‌کند گفت: بر این اساس اگر حضور مسافران طولانی باشد ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. درباره تهویه هم عملیاتی انجام شد که هوا را از بیرون بگیرند و هوای داخل واگن ها را گردش ندهند تا مشکلات کمتر شود.

وی تاکید کرد: تعداد مسافران مترو در ایام نوروز حدود ۳۰۰ هزار نفر است و هنوز تعداد مسافران افزایش نیافته است اگر در هفته آینده تعداد مسافران به روزهای عادی نزدیک شود و افزایش یابد، تصمیم گیری‌هایی خواهیم کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه نامه جعلی از سوی شورای عالی استانها به شورا زده شد تا در مورد ۶۱ باغی که مورد مناقشه شورای تهران و شورای عالی استان‌ها بود، تصمیم گیری شود، گفت: نامه ای بدون شماره و امضا از طریق سامانه دولت به دست ما رسید با این عنوان که در مورد باغات در شورای عالی استان‌ها مصوبه ای گذرانده شده است. وقتی دیدم نامه، شماره و امضاء ندارد از مدیریت مصوبات خواستم که نامه‌نگاری کند و ببیند چرا نامه شماره و امضا ندارد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی در اواخر اسفندماه نامه‌ای به دست من رسید با امضای رییس شورای عالی استانها که نامه خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی بوده است و رونوشت آن به شورای عالی استانها و شورای شهر تهران ارسال شده است. چون تناقضاتی در این دوران وجود داشت جلسه اضطراری تشکیل دادیم اما مصاحبه‌ای از رییش شورای عالی استان ها در صدا و سیما پخش شد که در خصوص باغات بخشنامه صادر شده و اگر اجرا نشود برخورد قضایی می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: در ادامه خبرهایی از سوی دفتر رییس شورای عالی استان ها به ما رسید مبنی بر اینکه نسبت به چندین نامه جعلیاتی اتفاق افتاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این خصوص با مجلس و شورای عالی استان‌ها صحبت کردم افزود: در هر صورت چیزی که آمده قابل اجرا نیست و مسیر قانونی را طی نکرده و موقعی قابل اجراست که مسیر قانونی آن طی شود. بیشتر فکر می‌کنم که در این نامه ها اشتباهی رخ داده است تا اینکه جعلی باشد.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در مورد باغات همان آیین نامه قبلی را اجرا می کنیم تا به ما خبر بدهند. در جلسه امروز یک فوریت لایحه توانمندسازی زنان بی سرپرست تصویب و گزارش حسابرسی سازمان های زیباسازی، پسماند و فناوری اطلاعات در شورای شهر به بحث گذاشته شد. در این دوره از شورا ۶۰ گزارش حسابرسی را آماده کرده ایم که از سال ۹۳ مانده بود و اکنون به سال ۹۴ رسیده ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 2 =