کد خبر : 258681
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
-

بازداشت ۲ مظنون یمنی به اتهام تروریسم در مرزهای آمریکا

بازداشت ۲ مظنون یمنی به اتهام تروریسم در مرزهای آمریکا

دولت آمریکا اعلام کرد، ماموران مرزبانی این کشور در ماه‌های اخیر دو مرد یمنی که جزو لیست مظنونان به تروریسم این کشور بوده‌اند را در حوادثی جداگانه در حالی که مشغول عبور غیرقانونی از مرز با مکزیک بوده‌اند دستگیر کردند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان گمرک‌ها و محافظت مرزی آمریکا در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام داشت، این دو مرد یمنی در ماه‌های ژانویه و مارس در نزدیکی یک گذرگاه مرزی در ایالت کالیفرنیا دستگیر شده‌اند و نامشان در لیست مظنونان به تروریسم دولت آمریکا و همچنین یک لیست “پرواز ممنوع” قرار داشته است.

یک گروه از قانونگذاران جمهوریخواه که در ماه مارس از مرز واقع در ناحیه ال پاسوی تگزاس بازدید کردند، گفتند که ماموران مرزبانی به آنها در جریان آن بازدید گفتند که برخی افراد دستگیر شده حین عبور از مرز در لیست مظنونان به تروریسم آمریکا بوده‌اند. جمهوریخواهان از جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا از بابت کاستن از برخی محدودیت‌های اعمال شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور با توجه به افزایش موارد عبورها از مرز در ماه‌های اخیر انتقاد کرده‌اند.

سازمان گمرک‌ها و حفاظت مرزی آمریکا اعلام داشت، یکی از مردان مذکور که ۳۳ سال سن دارد،‌ در ۲۹ ژانویه بعد از تلاش برای گذر غیرقانونی از مرز در نزدیکی گذرگاه مرزی کالکزیکو در کالیفرنیا دستگیر شد.

این سازمان تصریح کرد، ماموران مرزبانی آمریکا یک سیم کارت موبایل جاسازی شده در زیر کفی کفش این مرد کشف کردند.

همچنین بر اساس این گزارش مرد دیگر نیز که ۲۶ سال داشته در ۳۰ مارس در حوالی همان منطقه دستگیر شده است.

سخنگوی سازمان گمرک‌ها و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای کتبی اظهار کرد، اینکه ماموران مرزبانی در مرزهای آمریکا با افراد مظنون به تروریسم برخورد کنند “بسیار غیرمعمول” است اما دستگیری‌های اخیر تلاش‌های “حیاتی” این سازمان در زمینه بررسی سوابق را مورد تاکید قرار می‌دهد.

این نهاد اسامی این مردان را اعلام نکرد.

لیست مظنونان به تروریسم از سوی مرکز نظارت بر تروریسم اف.بی.آی ارائه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =