کد خبر : 258366
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه رکورد زد

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه رکورد زد

آمارهای وزارت بهداشت ترکیه نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در روزهای شنبه و یک شنبه رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

به گزارش عصرقائم، همزمان با هشدارها درباره موج گسترده جدید کرونا در ترکیه، آمارهای وزارت بهداشت ترکیه نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور در روزهای شنبه و یک شنبه با ۴۴۷۵۶ و ۴۱۹۹۸ مورد رکورد تازه‌ای را ثبت کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، براساس میانگین هفته‌ای، ترکیه درحال حاضر در رتبه پنجم جهانی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه پس از آن صورت می‌گیرد که دولت آنکارا محدودیتهای اعمال شده در این کشور را از ماه مارس میلادی کاهش داده است.

روز دوشنبه هفته گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه اقدامات محدود کننده جدیدی را در این کشور برای مهار موج جدید اعلام کرده است. این محدودیتها از روز ۱۳ آوریل آغاز خواهد شد.

مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه تا کنون ۳٫۴۸۷ میلیون و شمار تلفات این کشور نیز ۳۲۲۶۳ نفر اعلام شده است.

این درحالیست که رئیس دپارتمان بیماری‌های عفونی دانشگاه آنکارا گفته، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، احتمال وقوع جهش و ظهور نوع جدیدی از این ویروس مختص این کشور وجود دارد.

بالیک در مصاحبه با خبرگزاری «آناتولی» گفت که ویروس کرونا هنوز هم در معرض جهش‌های بیشتر هست و جهان شاید در آینده نزدیک شاهد سویه‌های بیشتری از این ویروس باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =