کد خبر : 258378
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

خرم‌دره قرمز شد

خرم‌دره قرمز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: وضعیت شهرستان خرم‌دره قرمز شده و احتمالا درروزهای آتی شهرهای زنجان و ابهر قرمز خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، پرویز قزلباش یکشنبه شب در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از افزایش شمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۱۴ نفر از آنان شب گذشته بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مراجعات سرپایی روز گذشته و امروز تنها در شهر زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در روز رسیده است، عنوان کرد: موج جدید و بی‌سابقه کرونا در استان زنجان آغاز شده است‌.
وی با اشاره به اینکه موج چهارم بیماری کرونا در استان با یک رفتار جدید و کاملا مثل رفتار ویروس کرونای انگلیسی است، گفت: این الگو همانند الگویی است که در استان خوزستان اتفاق افتاده بود، آغاز شده است.
قزلباش با بیان اینکه در دوره جدید بیماری کرونا اطفال و سنین پایین‌تر بیشتر گرفتار می‌شوند، افزود: در ساعت ۱۵ امروز ظرفیت بیمارستان‌های ولیعصر (عج) و آیت‌الله موسوی زنجان تکمیل شد و جایی برای پذیرش ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه اکنون ظرفیت همه بخش‌های ICU تکمیل بوده و ۱۵ نفر در انتظار هستند، گفت: ۱۵ نفر دیگر در انتظار باز شدن بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
وی با اشاره به ترس مردم در فروردین ۹۹ از ویروس کرونا و به تعویق انداختن درمان‌های خود و مراجعه نکردن به مراکز درمانی استان، گفت: اکنون همانند مدت مشابه سال گذشته نیست و با آشنایی اجمالی که مردم با ویروس کرونا داشتند، سایر بیماران درمان‌های خود را دیگر به تعویق نمی‌اندازند.
قزلباش با اشاره به اینکه زنجان دارای ۲ هزار تخت بیمارستانی است، ادامه داد: حدود ۱۵ درصد این تخت‌ها در شهرستان‌های کوچک استان هستند و پیش‌بینی می‌شود اگر با همین منوال به پیش رویم، روزانه حدود ۲۵۰ و در بدترین شرایط به ۳۰۰ بیمار کرونایی بستری در استان زنجان برسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیماری کرونا در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره شدت بیشتری دارد، تصریح کرد: این شهرستان‌ها بیشترین نیاز به تخت را دارد‌
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان خرم‌دره در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های زنجان و ابهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی این دو شهرستان به وضعیت قرمز تبدیل شود.
قزلباش با اشاره به اینکه همچنان درمان موثری برای بیماری کرونا وجود ندارد، گفت: تنها برای بیماران اقدامات درمانی مراقبتی انجام می‌شود، بنابراین پیشگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهمترین اصل است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه ۵۰ بخش ICU در استان زنجان آماده شده است، اضافه کرد: ولی توان تجهیز این بخش‌ها را نداریم، گفت: یک هزار و ۳۰۰ تخت در نقاهتگاه‌های استان داریم که می‌توانیم از ظرفیت آن برای بستری آخرین روز بیماران مرخصی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه بحث تامین اکسیژن موردنیاز بیماران مبتلا به کرونا یکی از اصلی‌ترین مشکلات موجود در استان است، عنوان کرد: از امروز بیمارستان امام حسین (ع)، بیمارستان امید ابهر و درمانگاه مطهری تا ساعت ۱۲ شب اقدام به گرفتن تست می‌کنند.

مماشات و کوتاهی پذیرفته نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان در مرز هشدار کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: همه باید در یک شرایط آماده‌باش کامل همه امکانات، خدمات و نیروی انسانی خود را در خدمت پیشگیری، آگاهی‌بخشی در راستای مقابله با کرونا قرار دهند.
خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه همه باید در خدمت پیشگیری از کروناویروس در استان باشند، گفت: باید با رعایت‌نکنندگان پروتکل‌ها برخورد جدی انجام شود.
وی با بیان اینکه محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغی باید در شهرستان‌های با وضعیت زرد و نارنجی استان زنجان از امروز به صورت دقیق اعمال شود، اضافه کرد: وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کاملا مشخص است، بنابراین هیچ توجیه، مماشات و کوتاه آمدنی از ناحیه هیچ فردی از مصوبه‌های ستاد کرونا وجود‌ ندارد.
مرادی نافچی محدودیت‌ها و مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا از امروز در شهرستان‌های زرد، نارنجی و قرمز اعمال می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به لزوم برخورد قاطع با واحدهای صنفی، خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند توسط شبکه‌های بهداشت در شهرستان‌ها افزود: اکنون اخطار و مذاکره دیگر جواب نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه نهادهای فعال در حوزه اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی جامعه در مورد کرونا باید اقدام کنند، گفت: کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید نمونه همه شهروندان استان زنجان باشند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اداراتی که به زیر ۸۰ درصد رسیده، باید شخص مدیر پاسخگو باشد.

مرادی با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه مراسم در هر قالب و عنوانی توسط هر مقامی در استان زنجان ممنوع است، تصریح کرد: مراسم ماه رمضان و توزیع نذورات و افطاری‌ها در مناطق زرد و نارنجی به شکل فردی و خانوادگی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه برای فعال کردن بیمارستان صحرایی در استان زنجان در نخستین فرصت با تشخیص استاندار زنجان اقدام خواهد شد، اظهار کرد: از امروز همه تالارهای پذیرایی تعطیل خواهند شد و رستوران‌ها و اغذیه‌سراها همه خدمات خود را به‌صورت بیرون‌بر ارائه خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی، آموزشگاه‌ها و مراکز تجمعی به معنای عام فعالیت‌شان ممنوع است، گفت: در هر اداره یک قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا با مسوولیت شخص مدیرکل تشکیل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + 18 =