کد خبر : 258316
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
-

التهابات کرونای انگلیسی در کمتر از ۷ روز ظاهر می شوند

التهابات کرونای انگلیسی در کمتر از ۷ روز ظاهر می شوند

احمد مهری کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست، با اشاره به افزایش موارد بیماری کرونا در اکثر مناطق کشور اظهار کرد: تعداد مبتلایان در اکثر مناطق کشور به دلیل بیماری کرونا در حال افزایش بوده و این موضوع روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش عصرقائم، احمد مهری کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست، با اشاره به افزایش موارد بیماری کرونا در اکثر مناطق کشور اظهار کرد: تعداد مبتلایان در اکثر مناطق کشور به دلیل بیماری کرونا در حال افزایش بوده و این موضوع روند صعودی به خود گرفته است.

او ادامه داد: هنگامی که میزان موارد ابتلا و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور افزایش پیدا کند، دو هفته بعد احتمالا شاهد افزایش موارد بستری و متاسفانه فوت ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور باشیم.

مهری بیان کرد: در ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی التهابات ناشی از بیماری و وخامت افراد مبتلا در کمتر از هفت روز ممکن است خودش را نشان می دهد به طوری که فاز اول، مرحله ویروسی بیماری کرونا بوده و در فاز بعدی بیماران دچار التهاب خواهند شد که نیاز به توجه جدی خواهند داشت.

او افزود: اعمال نشدن محدودیت ها باعث بروز موج جدیدی از بیماری خواهد شد و نباید منتظر پایان تعطیلات عید نوروز باشیم و باید اعمال محدودیت های کرونایی را افزایش دهیم؛ زیرا کاهش محدودیت های فعلی باعث افزایش میزان موارد ابتلا و حتی بستری بیماران کرونایی در کشور خواهد شد.

مهری گفت: در حال حاضر تا پوشش نسبی واکسیناسیون باید محدودیت های کرونایی را در سراسر کشور اعمال کنیم و با توجه به تحلیل های اپیدمیولوژی برداشتن محدودیت ها اصلا کار درستی محسوب نخواهد شد.

دورهمی ها ابتلای خوشه ای افراد را به دنبال دارد

او افزود: متاسفانه در نوروز دورهمی ها برگزار شده و مطالعات نشان می دهد که انجام هر دورهمی سبب بروز و ابتلای خوشه ای افراد به بیماری کرونا خواهد شد. مردم خسته شده اند و رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است و افراد باید به موضوع زدن ماسک و برقراری تهویه اماکن توجه کافی داشته باشند.

این اپیدمیولوژیست گفت: در حال حاضر با توجه به موارد ابتلا و بستری، وارد پیک چهارم بیماری کرونا نشده ایم اما متاسفانه در حال حرکت به سمت پیک بعدی بیماری هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 4 =