کد خبر : 258393
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
-

اعمال محدودیت برای مراسم‌های ماه مبارک رمضان غیرکارشناسانه است

اعمال محدودیت برای مراسم‌های ماه مبارک رمضان غیرکارشناسانه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: اعمال محدودیت و ممنوعیت در برگزاری مراسم‌های ماه رمضان با توجه به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی مسجدی‌ها و هیات‌های مذهبی تصمیم غیرکارشناسی است.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در گفت‌وگو ، با انتقاد از برخی اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اعمال این چنین محدودیت و ممنوعیت‌ها در برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان با توجه به رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی مسجدی‌ها و هیئات مذهبی و….. و تجربه موفق سال گذشته در برگزاری مراسمات آئینی، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به بیانات رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌ها و شیوه نامه‌ها از سوی مسجدی‌ها و هیئات مذهبی و برخی اظهار نظرهای مسئولان کشور، افزود: با وجود تایید بازرسان و تیم‌های ارزیابی وزارت بهداشت و درمان در برگزاری موفق مراسمات آئینی سال گذشته و رعایت دقیق ضوابط و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت و درمان و پروتکل‌های ابلاغی ، اعمال اینگونه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها غیرمسئولانه است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم نظارت بر برخی خدمات اجتماعی در شرایط کرونایی و سفرهای غیرضرور و برخی مراجعات پر تردد در مکان‌های توریستی و گردشگری، تصریح کرد: ورود به موج چهارم شیوع این ویروس منحوس (کووید ۱۹) و ایجاد زحمت و مشقت‌های فراوان برای کادر درمانی و پزشکی را باید مسئولان پاسخگو باشند زیرا تصمیمات برای سفرهای نوروزی و برنامه‌ریزی برای ایام عید نوروز تصمیم غیر مدبرانه بوده است و شرایط امروز کشور حاصل همین تصمیمات غیر کارشناسانه است.

شکریان‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شرایط بحرانی مازندران در پی شیوع ویروس (کووید) انگلیسی اشاره و تاکید کرد: شیوع ویروس انگلیسی در شهرهای مازندران و خطر ابتلای آن نتیجه تصمیمات برای بازگشایی مبادی استان  و سفرهای نوروزی است که نتیجه این بی تدبیری‌ها ،جان مردم مازندران را به خطر انداخته است.

وی در ادامه سخنان خود اعمال محدودیت و ممنوعیت برای مراسمات ماه مبارک رمضان را تصمیم غیرکارشناسانه و غیر اصولی دانست و خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود محدودیت برای مکان مقدسی چون مسجد مقدس جمکران را عامل شیوع این ویروس لحاظ می‌کنند و در نیمه شعبان و در جشن ولادت امام زمان (عج) درب این مکان مقدس را به روی زائرین ، شیفتگان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر (عج) می‌بندند اما سفر به اماکن توریستی ،تفریحی و گردشگری را هیچ گونه محدودیتی اعمال نمی‌شود.

شکریان‌امیری با اشاره به عدم رعایت و نظارت بر مراکز تفریحی ، اماکن توریستی و گردشگری در این شرایط کشور ، بیان کرد: تمامی ضوابط و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان را ،همه مسجدی‌ها، هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی و دینی در تمامی مراسمات آئینی و دینی به زیباترین شکل ممکن و دقیق رعایت کردند و مراسم ماه مبارک رمضان هم با همان دقت و با برنامه‌ریزی بهتر  برگزار می‌شود.

وی با توجه به باز بودن درب مساجد مازندران در ماه مبارک رمضان ، گفت: عموم مردم ولایتمدار مازندران خواستار باز بودن درب مساجد با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و درمانی هستند.

شکریان‌امیری در ادامه با اشاره به اینکه بازگشایی اماکن دینی و مذهبی به ویژه مساجد استان مطالبه جدی عموم مردم ولایتمدار مازندران است، افزود: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است و باید از ظرفیت این ماه عزیز برای توسل و دعا و مراسمات معنوی استفاده کرد و مساجد کانون مسائل دینی و قرآنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد و محافل دینی و مذهبی در حل بسیاری از بحران های اجتماعی، تاکید کرد: در ایام شیوع این ویروس منحوس (کووید۱۹) مساجد از اولین مراکز دینی و فرهنگی بودند که برای مقابله با این ویروس وارد عمل شد و اثرگذاری این مکان مقدس بر همگان آشکار است.

شکریان امیری با اشاره به برخی ساده انگاری‌ها و عادی سازی‌ها در دیگر فعالیت‌های اجتماعی و بالا رفتن آمار و مرگ و میر در جامعه، گفت: در پی شیوع این ویروس منحوس در جامعه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچنان برقرار است ولی فقط برخی تصمیمات نسبت به مراکز فرهنگی و دینی برنامه ریزی می‌شود و اعمال محدودیت صورت می‌گیرد در صورتی که به اظهار نظر برخی مسئولان وزارت بهداشت و درمان در تمامی مراسمات سال گذشته مسجدی‌ها ، مذهبی‌ها ،هیئات مذهبی در برپایی ماه مبارک رمضان ، محرم و صفر و فاطمیه سال گذشته با رعایت دقیق پروتکل‌ها موفق بوده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم به آن بارها اشاره داشته‌اند و مورد تقدیر و تشکر رهبر انقلاب واقع شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شانزده =