کد خبر : 258409
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
-

آرامش پس از طوفان در بازار مرغ

آرامش پس از طوفان در بازار مرغ

در حالی بازار مرغ طی هفته‌های اخیر، ترمز بریده بود و قیمت آزاد هر کیلو مرغ در بازار تا مرز ۴۰ هزار تومان نیز رفته بود که با اصلاح قیمت و افزایش عرضه حالا آرامش کم کم به بازار مرغ، رو نشان داده است.

به گزارش عصرقائم، حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفت‌وگو ، در خصوص آخرین وضعیت بازار پر حاشیه این هفته‌های مرغ در مازندران با گلایه از فروش مرغ تنظیم بازاری به صورت قطعه‌بندی شده و با قیمت آزاد در بازار، از ممنوعیت قطعه‌بندی مرغ تا اطلاع ثانوی خبر داد.

وی با اشاره به تخلف تعدادی از اصناف در فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده با وجود ممنوعیت این کار، افزود: عرضه مرغ قطعه بندی در سطح اصناف و کلیه مراکز فروش تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

رئیس سازمان صمت مازندران، خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف برابر مقررات با جدیت با متخلفین برخورد می‌شود.

قوانلو بیان کرد: در حال حاضر تنها یک قیمت در کل کشور برای عرضه مرغ وجود دارد و آن کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ قطعه بندی شده نداریم و ممکن است اگر بازار آرام شود در ادامه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور تصمیمات جدیدی در این باره بگیرد.

رئیس سازمان صمت مازندران، اعلام کرد: همه مرغ‌های موجود در تمامی مراکز عرضه استان باید با قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان به مشتریان عرضه شود.

قوانلو ادامه داد: در حال حاضر با توجه به عرضه خوبی که در بازار صورت گرفت و علیرغم یک اصلاح قیمت رو به بالایی هم که انجام شد مشکلی به عنوان کمبود عرضه در استان وجود ندارد.

وی گفت: در استان مازندران طی روز گذشته نزدیک به ۲۷۵ تن مرغ توزیع شد که برخی از کشتارگاه‌ها حتی مرغ روی دست‌شان ماند و متقاضی نداشت.

رئیس سازمان صمت استان، تصریح کرد: کماکان برخی تخلفات در بازار گزارش می‌شود و قطعا با این تخلفات برخورد جدی خواهد شد.

قوانلو تاکید کرد: ما در شرایط کنونی تصمیم گرفتیم که تمام مرغ‌های بالای ۴۵ روز را باید به کشتارگاه تحویل دهند و لذا طی روزهای اخیر شاهد عرضه خوبی در بازار هستیم.

وی متذکر شد: امیدواریم طی روزهای آینده از عطش تقاضای مرغ در بازار کاسته شود و آرامش به بازار برگردد.

رئیس سازمان صمت، یادآور شد: ممکن است در برخی مراکز عرضه با توجه به حاشیه سود بسیار کم، ۵۰۰ تومان مرغ گرانتر فروخته شده است اما برای تمامی این واحدها، پرونده تشکیل شده است.

قوانلو از شهروندان استان تقاضا کرد تا با مدیریت در خرید، کمال همکاری و همراهی را داشته باشند تا این قیمت مصوب در بازار کاملا جا بیفتد.

وی اذعان کرد: با این اصلاح قیمت، تولیدکننده انگیزه پیدا کرده است و بازار هم با این قیمت در حال عرضه است و آرامش به بازار باز گشته است.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران نیز در این باره به خبرنگار بلاغ گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار مرغ نیست و شرایط به سمت عادی شدن در حرکت است.

وی افزود: در تمامی مراکز عرضه، مرغ دولتی در دسترس متقاضیان است.

رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: دیگر خبری از صف مرغ و ویترین‌های خالی نیست.

هاشمی ادامه داد: بازرسان اتاق و اتحادیه در حال رصد بازار مرغ هستند و در صورت تخلف با واحد متخلف برخورد خواهد شد.

در حالی بازار مرغ طی هفته‌های اخیر، ترمز بریده بود و قیمت آزاد هر کیلو مرغ در بازار تا مرز ۴۰ هزار تومان نیز رفته بود که با اصلاح قیمت و افزایش عرضه حالا آرامش کم کم به بازار مرغ، رو نشان داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =