کد خبر : 258255
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
-

سحابی “پرده” از نگاه تلسکوپ فضایی “هابل”

سحابی “پرده” از نگاه تلسکوپ فضایی “هابل”

تلسکوپ فضایی “هابل” با کمک “دوربین میدان باز ۳ “(Wide Field Camera ۳) خود موفق به ثبت تصویر بی‌نظیری از یک سحابی شده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از تک اکسپلوریست، تلسکوپ فضایی هابل ناسا/ آژانس فضایی اروپا با استفاده از “دوربین میدان باز ۳ ” خود تصویری شگفت انگیز از سحابی پرده(Veil Nebula) که در فاصله حدود ۲۱۰۰ سال نوری از زمین و در صورت فلکی ماکیان قرار دارد، ثبت کرد.

اگرچه گفتنی است در برخی موارد این سحابی، حلقه ماکیان نیز نامیده می‌شود. سحابی پرده یک بازمانده ابرنواختر است که بقایای در حال گسترش آن در اثر انفجار ستاره‌ای ایجاد شده‌ و نور آنها نیز پنج هزار تا ۱۰ هزار سال پیش به سیاره زمین رسیده‌اند.

حلقه ماکیان(Cygnus Loop‎) یک بازمانده ابرنواختر بزرگ در صورت فلکی ماکیان است. برخی از قوس‌های این حلقه با نام سحابی پرده شناخته می‌شوند.

در این تصویر از تکنیک‌های پردازشی جدید استفاده شده است و این کار جزئیات رشته‌های ظریف و گاز یونیده سحابی به زیبایی قابل مشاهده است.

سحابی پرده همچنین در فهرست اجرام “کالدول هابل”(مجموعه‌ای از اجرام نجومی که توسط هابل به تصویر کشیده شده) قرار دارد و ستاره شناسان آماتور نیز می‌توانند آن را در آسمان شب مشاهده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =