کد خبر : 258239
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
-

رحیمی: باید قرارداد ایران و چین در کمیسیون های امنیت ملی و اقتصادی بررسی شود

رحیمی: باید قرارداد ایران و چین در کمیسیون های امنیت ملی و اقتصادی بررسی شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید قرارداد ایران و چین، دقیق و خط به خط در دو کمیسیون امنیت ملی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش دقیق آن را به صحن و مردم داده شود تا پاسخ قانع کننده برای مردم داشته باشیم.

به گزارش عصرقائم، جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور مهاجری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه برای بررسی قرارداد ایران و چین گفت: دو دسته با قرارداد همکاری ایران و چین مخالفند. گروه اول دلسوزند، از جزییات قرارداد اطلاع ندارند و تجربه تلخی از قراردادها با قدرتهای خارجی دارند که باید حساب این دلسوزان را از معاندان جدا کنیم.

وی افزود: گروه دوم معاندان و منافقین و مخالفان نظامند که غربی ها آنها را مدیریت می کنند تا نگذارند همکاری ما با چین رخ دهد و فشار تحریم ها شکسته شود .

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه نباید مجلس کمیسیون ویژه جدیدی برای نظارت بر این قرارداد تشکیل دهد گفت که کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی همین موضوعات است. تشکیل کمیسیون ویژه برای هر موضوعی باعث وهن کمیسیون های تخصصی می شود.

وی تاکید کرد که باید قرارداد ایران و چین، دقیق و خط به خط در دو کمیسیون تخصصی امنیت ملی و اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد و گزارش دقیق آن به صحن و مردم داده شود تا پاسخ قانع کننده برای مردم داشته باشیم. یک کار حاکمیتی را به کار جناحی و دولتی تبدیل نکنیم .

به گفته رحیمی طبق قانون اساسی، باید قرارداد و معاهده در مجلس بررسی شود. هیچ سند امضا شده بدون بررسی مجلس اعتباری ندارد. نباید اجازه دهیم که به جامعه نگرانی القا کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × سه =