کد خبر : 258231
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
-

مازندرانی‌ها ۱۲۲ هزار واحد خون اهدا کردند

مازندرانی‌ها ۱۲۲ هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ۱۲۲ هزارو ۲۹۲ واحد خون در سال گذشته در کل استان مازندران اهدا شده است.

به گزارش عصرقائم، ذوالفقار تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهدای خون بیش از ۱۲۲ هزار واحد در سال ۹۹ اظهار کرد: در یکسال گذشته ۱۵۰ هزارو ۹۶۱ نفر به پایگاههای ثابت و سیار اهدای خون در مازندران مراجعه کردند که از این تعداد۱۲۲ هزارو۲۹۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزارو۷۷۷ نفر در استان برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند،افزود:۷۶ هزارو ۲۱۰ نفراز داوطلبان مستمر و ۳۳ هزارو۳۰۵ نفر نیز با سابقه بوده اند.

تقوی با اشاره به کاهش۵ درصدی اهدای خون در سال ۹۹ نسبت به سال۹۸ افزود: شیوع کرونا سبب شد تا آمار مراجعین با کاهش روبرو شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۹ هزارو ۸۴ واحد فرآورده های مختلف بین ۴۸ مرکز درمانی استان مازندران توزیع شده است.

مدیرکل انتقال خون استان، نیاز به خون را نیازی همیشگی و روزانه اعلام کرد و گفت: بیماران خاص مانند مبتلایان به سرطان تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده های آن هستندکه تعدادشان در استان بالغ بر چهارده هزار نفر است .

تقوی از مشارکت و همدلی مردم نوعدوست مازندران در تامین خون مورد نیاز بیماران استان در سال گذشته تشکر و قدردانی کرد و با تاکید بر اینکه خون فاقد جایگزین در علوم پزشکی است و انسان  تنها منبع تامین کننده آن است؛ از مردم مازندران درخواست کرد: در سال جاری نیز بیماران نیازمند به خون را فراموش نکنند و با حضور در مراکز انتقال خون استان و  رعایت پروتکل های بهداشتی به این عمل انساندوستانه و ایثارگرانه در طول سال اقدام کنند.

به گزارش بلاغ، اداره کل انتقال خون مازندران دارای ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون است که وظیفه تامین خون و فرآورده های خون سالم ۴۸ مرکز درمانی استان را برعهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 9 =