کد خبر : 258297
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
-

عملکرد کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۹۹ ارزیابی شد

عملکرد کمیسیون اجتماعی مجلس در سال ۹۹ ارزیابی شد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در سال گذشته، ۱۲ طرح اصلی و ۶ طرح فرعی مورد بررسی قرار گرفت و در حوزه نظارت، ۱۷ نشست با مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تخصصی و ۱۰ جلسه با تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم.

به گزارش عصرقائم، علی بابایی کارنامی در گفت‌وگو ، در مورد جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس از ارزیابی عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال ۹۹ مورد خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۲ طرح اصلی در این کمیسیون به نتیجه رسید. ۶ طرح فرعی مورد بررسی قرار داد. همچنین در حوزه نظارت اعم از سوال یا پیگیری مکاتبات، ۱۷ نشست با مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تخصصی برگزار کرد.

نماینده مردم ساری در مجلس افزود: سال گذشته ۴ تن از مسئولان اعم از تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوری در این نشست‌ها حضور پیدا کردند و به سوال نمایندگان پاسخ دادند. ضمن اینکه ۱۰ جلسه با تشکل‌ها، سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار کردیم.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس «تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران در قالب استفساریه»، «پیگیری اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش حقوق مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی» را به عنوان شاخص ترین عملکرد کمیسیون اجتماعی در سال ۹۹ مطرح کرد و گفت: گنجاندن مطالبات ایثارگران معسر در بودجه ۱۴۰۰ و افزایش حقوق آنها از ۴۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون تومان و تعیین اعتباراتی در بودجه جهت ارائه تسهیلاتی برای کارآفرینان و اشتغال فرزندان جانبازان از دیگر اقدامات مهم این کمیسیون بود.

بابایی کارنامی ادامه داد: حکم خوبی تحت عنوان ایجاد سازمان رزمندگان در قانون بودجه که ۶ میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس را تحت حمایت قرار می‌دهد از دیگر اقدامات مطلوب این کمیسیون بود.

وی افزود: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، طرح مدیریت تعارض منافع و طرح ساماندهی کارکنان شهرداری‌های کل کشور از مهمترین طرح‌هایی بود که در سال ۹۹ در دستورکار قرار گرفت و امسال پیگیری خواهند شد.

بابایی در مورد برنامه کمیسیون در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در جلسه امروز مقرر شد که در سال ۱۴۰۰ نظارت میدانی را به طور جدی در دستورکار قرار دهیم و هر ماه از یک سازمان مهم اولویت دار زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازدید کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه در سال جاری برای بکارگیری مدیران فعال در ۱۲ سازمان‌ زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نظارت خواهیم داشت، گفت: در شرایط کنونی تعدادی از مدیران ناکارآمد و متخلف در این مجموعه‌ها فعالیت دارند که در دستگاه قضایی پرونده داشته و حتی برخی از آنها محکوم هم شده‌اند که این در شأن این وزارتخانه عظیم و مهم نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + پنج =