کد خبر : 258204
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

رئیس‌جمهور آرژانتین به ویروس کرونا مبتلا شد

رئیس‌جمهور آرژانتین به ویروس کرونا مبتلا شد

دولت آرژانتین از ابتلای رئیس‌جمهور این کشور به ویروس کرونا خبر داده و گفت احتمالا مورد وی چندان حاد نباشد و هم‌اکنون در شرایط کلی پایدار به سر می‌برد.

به گزارش عصرقائم، دولت آرژانتین روز شنبه (به وقت محلی) اعلام کرد که «آلبرتو فرناندز» رئیس‌جمهور این کشور به ویروس «کووید۱۹» مبتلا شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه‌ای که توسط دولت آرژانتین منتشر شده، ضمن اعلام مثبت شدن آزمایش ابتلای فرناندز به ویروس کرونا، آمده است که احتمالا مورد وی چندان حاد نباشد و هم‌اکنون در شرایط کلی پایدار به سر می‌برد.

فرناندز ۶۲ ساله، روز جمعه در صفحه توئیتر خود خبر داده بود که به دلیل داشتن علائم این بیماری، با توجه به پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه قرار گرفته است.

پیش از این، در پی جنجال‌ها درباره دسترسی زودهنگام دوستان و نزدیکان «خینز گونزالس گارسیا» وزیر بهداشت آرژانتین به واکسن کرونا، وی از منصب خود در کابینه استعفا داده بود.

بعد از آن نیز هزاران آرژانتینی در اعتراض به رسوایی پارتی‌بازی واکسنی که به استعفای وزیر بهداشت این کشور منتهی شد، به خیابان‌های شهرهای سراسر آرژانتین آمدند. (جزئیات بیشتر)

فرناندز در آن زمان این اقدام معترضان را محکوم کرد. این اعتراضات به استثنای برخی تنش‌ها بدون حادثه برگزار شد.

آرژانتین با جمعیتی ۴۴ میلیونی بیش از دو میلیون و سیصد و هفتاد هزار مبتلا را از آغاز همه‌گیری کرونا ثبت کرده و تاکنون ۵۶ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

این کشور آمریکای جنوبی از واکسن‌های روسی، هندی و چینی برای واکسینه کردن کادر درمان خود استفاده کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =