کد خبر : 258194
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

تبادل اطلاعاتی اردن با تل آویو در بحبوحه دستگیری‌ها

تبادل اطلاعاتی اردن با تل آویو در بحبوحه دستگیری‌ها

مقام‌های اطلاعاتی اردن در رایزنی با همتایان صهیونیست، از تحت کنترل بودن اوضاع سیاسی در این کشور پس از دستگیری‌های گسترده خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به دنبال بروز ناآرامی سیاسی نابهنگام در اردن، منابع خبری از تماس مقام‌های اردنی با مقام‌های صهیونیستی در این زمینه و تبادل اطلاعاتی خبر دادند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» شنبه شب به وقت تهران نوشت که اردن به اسرائیل اطلاع داده اوضاع تحت کنترل است و با وجود موج دستگیری‌ها، ثبات پادشاهی را هیچ خطری تهدید نمی‌کند. این پیام توسط مقام‌های اردنی به همتایان اسرائیلی خود منتقل شده است.

منابع خبری  شبانگاه شنبه از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله برادر پادشاه این کشور به اتهام کودتا خبر دادند. رسانه‌های خبری شنبه شب به وقت تهران از دستگیری برادر پادشاه اردن و برخی از مقام‌های عالیرتبه این کشور به اتهام تلاش در براندازی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور خبر دادند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» و شبکه خبری «کان» شنبه شب مدعی شدند که برادر «عبدالله دوم» پادشاه اردن و شماری از مقام‌های ارشد این کشور در اردن دستگیر شدند. این منابع خبری نوشتند که دلیل این دستگیری‌ها برملا شدن توطئه در براندازی پادشاه این کشور بوده است. هنوز مشخص نیست که کدام برادر پادشاه اردن دستگیر شده است، اما گفته می‌شود «الشریف بن زائد» نماینده  شاهزاده «علی بن حسن»  در بین دستگیر شدگان است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز نوشت که این اقدام به دنبال کشف آنچه مقام‌های کاخ توطئه ای پیچیده و گسترده توصیف کردند، صورت گرفت. یک مقام اردنی نیز با  تایید این حادثه گفت که  دستگیری ها مرتبط به «تهدید علیه ثبات کشور» بوده است.

یک مقام اطلاعاتی اردن بدون اشاره به جزئیات بیشتر، طرح کودتا را  توطئه داخلی و خارجی خواند. به گفته وی، در میان دیگر افراد دستگیر شده  یک شهروند سعودی نیز مشاهده می‌شود.

منبعی نزدیک به خاندان حاکم در اردن خبر بازداشت یا اقامت اجباری ولی‌عهد سابق را تکذیب کرد. این منبع شنبه شب در واکنش به خبر روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌های صهیونیستی به خبرگزاری «عمون» اردن گفت که «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور نه بازداشت شده و در حصر خانگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =