کد خبر : 258133
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند

بیماران خاص برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز : تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا و مراکز واکسیناسیون در استان

به گزارش عصرقائم، دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور در گفتگوی خبری ساعت ۲۳ شبکه استانی سهند ، روز یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: در حال حاضر از نظر وضعیت بیماری کرونا استان ما در وضعیت مناسبی قرار ندارد ونسبت به ۲ ماه گذشته از دی ماه تا اواخر اسفند ماه که استان ما در وضعیت پایداری قرار داشت به خاطر بی مبالاتی ها وعدم همراهی ، آرام آرام بیماری افزایش یافته است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به افزایش تعداد افراد شناسایی شده و بستری ها ی بیماری کرونا گفت: هم اکنون شهرستانهای جلفا وسراب در وضعیت قرمز وسه شهرستان هشترود ، میانه و شبستر نارنجی می باشند وغیر از ۴ شهرستان آنهم با جمعیت کم که در وضعیت آبی قرار دارند بقیه شهرستانها زرد بوده و شهرستانهای زرد نیز در آستانه نارنجی شدن قرار دارند .

دکتر صومی گفت: بیماران خاص در آذربایجانشرقی برای دریافت واکسن کرونا به همراه داشتن کارت بیماری وشناسایی طی چند روز آینده از ساعت ۹ الی پنج به بیمارستانهای تعیین شده مراجعه نمایند .

وی ادامه داد : بیماران پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه برای دریافت واکسن به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز و بیماران مبتلا به ام اس به بیمارستان الزهرا (س) مراجعه کنند وبیماران مبتلا به هموفیلی و تالاسمی هم می‌توانند طی چند روز آینده برای تزریق واکسن کرونا به بیمارستان سینای تبریز مراجعه کنند ، تزریق واکسن به گروه‌های تعیین شده در تمامی بیمارستان‌های سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

دکتر صومی از ورود ۱۵ هزار واکسن کرونا به آذربایجانشرقی خبر داد وگفت : مقرر بود در وهله اول واکسن‌ها به کادر درمان تزریق شوند و سپس اعلام شد که افراد مسن نگهداری شده در مراکز سالمندان نیز واکسینه شوند که این اتفاق هم افتاد.

در مرحله بعد مقرر شد پاکبان‌ها واکسینه شوند که ۱۰۰۰ نفر از این گروه واکسینه شده‌اند و مابقی نیز در حال انجام است.

سه مرحله از واکسن اسپوتنیک روسی و واکسن سینوفارم چینی و واکسن هندی وارد شده که هر یک از گروه‌های هدف مشخصی دارند که بر اساس سند ملی واکسیناسیون تعیین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =