کد خبر : 258018
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
-

همکاری والدین درآموزش مجازی

همکاری والدین درآموزش مجازی

معلم کلاس اول همکاری والدین درآموزش مجازی را از ضروریات برای حفظ کیفیت تحصیل دانش آموزان می داند و می گوید: معلم درقبال آینده جوانان و کشورمسؤول است و به همین دلیل، کلاس های تصویری برای پیشگیری از افت تحصیلی برگزار می کنم.

به گزارش عصرقائم، عذرا یوسف نواز معلم پایه اول مدرسه هرمز آرش منطقه ۴ شهر تهران در گفت‌وگو ، اظهار کرد: بیست و نه سال سابقه کار دارم و در مناطق مختلف استان تهران فعالیت کرده ام و در حال حاضر از طریق فضای مجازی با استفاده از برنامه شاد، آموزش را به شاگردانم انجام می دهم.

وی ادامه داد: کیفیت کلاس خودم را با همکاری اولیای دانش‌آموزان مدیریت می کنم اما آموزش حضوری را مقدم بر آموزش بر بستر مجازی می دانم چرا که ارتباط چهره به چهره با شاگردان از نظر کمی و کیفی تاثیر زیادی در نحوه انتقال مطالب دارد.

* آموزش از راه دور یعنی باید توانایی و انرژی مضاعف صرف شود

این خانم معلم افزود: همیشه قبل از وارد شدن به مباحث کتاب دانش آموزان را با مباحث اولیه درس ریاضی آشنا کرده و همچنین آموزش رنگ ها را با آنها کار می کنم که پس از آموزش مقدماتی براساس کتاب درسی مفاهیم را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: آموزش حضوری به دانش آموزان از کیفیت بالاتری برخوردار است. در اوایل شیوع ویروس کرونا در ۱۰ جلسه کلاس آموزشی حضوری در مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کردم که با استقبال خوبی همراه بود و انتقال مطالب به طور ۱۰۰ درصدی انجام شد اما متاسفانه یکی از دانش آموزانم با مجازی شدن مدارس اقدام به ترک تحصیل کرد زیرا او می گفت محیط مدرسه را دوست دارد و نمی تواند به طور مجازی تحصیل کند و همه تلاش ها وحتی مشاوره های مدرسه ام نتیجه نداشت.

* آموزش بر بستر الکترونیک و دردسرهای آن برای معلم 

یوسف نواز گفت: تدریس در بستر الکترونیک مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد؛ نبود و پایین بودن سرعت اینترنت به مشکلات معلمان اضافه کرده است به طوری که آنها برای آموزش در فضای مجازی بسته های یک ساله اینترنت را با هزینه شخصی تهیه کرده و به خاطر استفاده حداکثری ظرف ۲ ماه باید دوباره اینترنت خریداری کنند البته هزینه ای را که در زمان حضور در مدرسه بابت کرایه ماشین می دادم را الان برای خرید اینترنت استفاده می کنم.

وی افزود: متأسفانه به علت کار مستمر با گوشی همراه و لپ تاپ، گردن و دو چشمم دچار مشکل شد به همین خاطر به همه دانش آموزان درخواست کردم گوشی تلفن خود را به تلویزیون متصل کرده و آموزش را آنجا دنبال کنند تا دچار مشکلات عضلانی نشوند چراکه دانش‌آموزان هر روز در دو نوبت از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ تحت آموزش قرار می گیرند.

* ورود فناوری های نوین به آموزش باعث خلاقیت شده است

خانم معلم، همکاری والدین دانش‌آموزان در پشتیبانی از آموزش مجازی را نیاز مبرم دانست و اظهار کرد: برای اینکه دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند به صورت تصویری کلاس های فوق العاده برگزار می کنم تا همانند کلاس های حضوری بتوانم دانش آموزان را ارزیابی و میزان پیشرفت آنها را مشاهده کنم. این در حالیست که از زمانی که از آموزش های سنتی خارج شدیم و براساس فناوری های نوین در ریل آموزش های جدید قرار گرفتیم دانش آموزان کارهای خلاق انجام می دهند در واقع آموزش در محیط فناوری و تکنولوژی باعث شکوفایی استعداد و خلاقیت شاگردانم شده است.

وی افزود: همیشه بعد از برگزاری کلاس آموزشی به خانه همه دانش آموزانم تماس می گیرم و به طور شفاهی از آنها مطالب ارائه شده را می پرسم چراکه تا قبل از این کار از والدین درخواست گرفتن عکس از فرزندانشان در حال انجام تکالیف را کردم اما متوجه شدم مادر یکی از دانش آموزان، فرزندش را صبح از خواب بیدار کرده و از او عکس می گیرد و سپس او به رختخواب می رود و در کلاس آموزشی شرکت نمی کند.

یوسف نواز یادآور شد: از وزیر آموزش و پرورش در خواست دارم موضوع اختیاری بودن حضور دانش آموزان به مدرسه را بر دارد زیرا در صورت برگزاری کلاس حضوری در مدرسه پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 3 =