کد خبر : 258035
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

هشدار وزیر دفاع یمن به عربستان سعودی درباره ادامه تجاوزگری‌ها

هشدار وزیر دفاع یمن به عربستان سعودی درباره ادامه تجاوزگری‌ها

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در صنعاء تاکید کرد که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد راهبرد موسوم به «درد بزرگ» به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش عصرقائم، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد که  سطح قدرت نظامی حال حاضر یمن به هیچ وجه قابل مقایسه با شش سال پیش نیست.

وی در گفت‌وگو با شبکه المسیره تاکید کرد:  رهبر انقلاب یمن گزینه‌های نظامی را در برابر متجاوزان از روز نخست وضع کرده است و پایان این نبرد با پیروزی کسانی همراه دانسته است که بر خداوند توکل می‌کنند.

العاطفی گفت: رزمندگان یمنی توانستند نقش‌ هایی از فنون نظامی را در برابر دشمن طراحی کنند که نیروهای متجاوز را در میدان نبرد غافلگیر کرده است.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: با وجود اینکه نیروهای مسلح با ضربات غافلگیری روبه رو شدند، اما فرماندهی نیروهای مسلح با ابتکار عمل‌های خوب توانست از تلفات ناشی از ضربات دشمن بکاهد.

وی افزود: طی سال‌های نخست تجاوز علیه یمن مراحمل مهمی در سطح بازسازی نیروهای مسلح محقق شد و دستاردوهای بزرگی همزمان با دستاوردهای میدانی حاصل شد و با سرعت به سمت تولید سلاح سبک و متوسط رفتیم به گونه‌ای که انگیزه‌ای برای تولید سلاح بازدارندگی راهبردی ایجاد شد.

العاطفی گفت: موشک‌های بالستیک و بالدار و ورود پهپادها به خط نبرد و سامانه های دفاع هوایی و سامانه‌های دریایی عواملی بودند که جهشی را از نبرد دفاعی به هجومی ایجاد کرد.

وی افزود: امروز ما ابتکار عمل را در دست داریم. دشمن را تهدید می‌کنیم و تهدیدهایمان را پیاده می‌کنیم، از بردباری و قدرت و امکانات کافی برای وارد کردن ضرباتمان به جاهاهایی برخورداریم که دشمن انتظارش را هم ندارد.

وزیر دفاع یمن گفت: کشورهای متجاوز علیه یمن امروز در بدترین شرایط خود به سر می‌برند و به دنبال راهی برای برون رفت از باتلاق یمن هستند.

وی افزود: رهبران انقلاب و دستگاه سیاسی یمن ساماندهی صفوف نیروهای مسلح را در راس اولویت‌های خود قرار دادند و برای ساماندهی مجدد نهاد نظامی یمن تلاش های بزرگی به کار بستند.

وزیر دفاع یمن با اشاره به اینکه قدرت دفاعی یمن در مراحل مختلف از سوی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها مورد توطئه و تخریب قرار گرفته است، گفت: این اتفاقات با تخریب سامانه‌های پدافند هوایی در دوره رژیم سابق آغاز شد.

العاطفی گفت: در سال ۲۰۱۳ به جلسه‌ای با یک کمیته آمریکایی-اردنی دعوت شدیم و اصرار داشتند درباره مجموعه تیپ‌های موشکی که آن زمان فرماندهی آن را برعهده داشتم، بحث کنیم.

وزیر دفاع یمن گفت: بعد از انقلاب ۲۱ سپتامبر ما سیستم‌های موشکی را به آمادگی قبلی خود بازگرداندیم و سپس آنها را ارتقا دادیم و موشک‌های جدیدی ساختیم که از برخی از آنها رونمایی کردیم و از برخی دیگر در زمان مناسب رونمایی خواهیم کرد.

العاطفی گفت: اینکه در رژیم سابق پادگان‌های نیروهای مسلح به روی بیگانگان گشوده می‌شد تا سلاح‌هایمان را نابود کنند و در امور دیگر هم دخالت کنند، یعنی در آن دوره یمن برای خود حاکمیت و استقلالی نداشت.

وزیر دفاع یمن گفت: افتخار می‌کنیم که امروز به رغم محاصره طالمانه علیه یمن از صنعت نظامی منحصر به فردی برخورداریم و از هیچ قدرت شگفت انگیزی را ایجاد کردیم  و در زمینه تسلیحات مدرنی که از ملزومات حفظ استقلال ، وحدت و حاکمیت یمن است به خودکفایی رسیدیم.

وی افزود:عملیات ساخت سلاح بر اساس یک برنامه تدریجی پیش رفته است. از موشک‌های کوتاه برد و میان برد به موشک های دوربرد دسترسی پیدا کردیم و همین قضیه درباره نیروی هوایی، پدافند هوایی و دیگر واحدها صدق می‌کند.

العاطفیی با بیان اینکه نیروهای متجاوز فجیع ترین جنایات را علیه یمن مرتکب شدند، گفت: بنابراین وظیفه ما بود که متناسب با این وحشیگری پاسخ دهیم و قدرت بازدارندگی را بر نیروهای تجاوزگر تحمیل کردیم.

وزیر دفاع یمن تاکید کرد اگر نیروهای متجاوز بخواهند به کودنی خود ادامه دهند بر ما لازم است که به ادب کردن آنها ادامه دهیم.

العاطفی گفت: ما اطلاعات و مختصاتی داریم که فرصتی را برای به لرزه درآوردن کیان دشمن در اختیار ما قرار می‌دهد و ریاض، واشنگتن، لندن ، پاریس و تل آویو را عصبانی خواهد کرد؛ یعنی مادامی که آنها به تجاوز ادامه دهند با چیزی غیر از مقابله به مثل روبه رو نمی‌شوند.

وی افزود: متجاوزان در جای خود درجا می‌زنند،؛ اما نمی‌خواهند شکست خود را اعلام کنند و کسی که آنها را به این باتلاق سوق داد، درصدد پیدا کردن راهی برای خرج آبرومندانه آنهاست.

وزیر دفاع یمن با اشاره به وجود ۵۰ میدان نبرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با متجاوزان گفت: این میادین، از جبهه‌های فرامرزی تا جبهه نبرد در مأرب، صحرای الجوف، الحدیده، حجه، تعز، الضالع، البیضاء و غیر را شامل می‌شود.

العاطفی گفت وقتی که نیروهای مسلح به هر دستاورد میدانی دست پیدا می‌کنند، صدای کشورهای دنیا به هر دلیل بلند می شود که از جمله آنها ترس از نفت است.

العاطفی درباره عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان مأرب گفت: مأرب هم یکی از استان‌های یمن است که باید آزاد شود.

وزیر دفاع یمن گفت: ما راهبرد مبارزاتی خود را بر اساس رویارویی با  صبر و بردباری پیش بردیم و هیچ گزینه ای جز رویارویی نداریم و هر چقدر در این راه جانفشانی کنیم تسلیم نمی شویم و شکست نخواهیم خورد.

العاطفی گفت: گزینه‌های دشمن در حال تمام شدن است و گزینه‌های ما در حال گسترش است. ما راهبرد درد بزرگ را پیش رو داریم و برای اجرای آن به محض صدور دستور فرماندهی در اوج آمادگی به سر می‌بریم.

وزی دفاع یمن در پایان سخنان خود گفت: پیام من به همگان این است که برای دفاع از خاک و مردم یمن تلاش کنند و از هیچ کس جز خدا نترسند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − شانزده =