کد خبر : 258029
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

چه تعداد از دانش‌آموزان ایتالیایی به آموزش آنلاین دسترسی ندارند؟

چه تعداد از دانش‌آموزان ایتالیایی به آموزش آنلاین دسترسی ندارند؟

بنا بر آمارهای سال ۲۰۱۹، یک سوم خانواده های ایتالیایی رایانه ندارند. امری که در بحبوحه بحران‌ همه‌گیری ویروس کرونا، وضعیت آموزش در این کشور را با دشواری مواجه کرده است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یورونیوز، در پی ادامه شیوع همه‌گیری کرونا در ایتالیا، دولت این کشور با تصویب قوانینی، مدارس مناطق پرخطر را ملزم به تشکیل کلاس‌های آنلاین و آموزش از راه دور کرده است.

این اقدام هرچند در اروپا غیرمعمول نیست، با این حال در کشورهایی که به لحاظ امکانات دیجیتال رشد کافی نکرده‌اند تبدیل به مانع شده است.

بنابر آمارهای سال ۲۰۱۹، یک سوم خانواده های ایتالیایی رایانه ندارند. امری که در بحبوحه بحران‌ همه‌گیری ویروس کرونا، وضعیت آموزش در این کشور را با دشواری مواجه کرده است.

در واقع این واقعیت که ایتالیا در نتیجه شیوع بیماری کووید ۱۹ مدارس را به نسبت بیشتری در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تعطیل نگه داشته است به این معنی است که بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان راهی جز ادامه تحصیل در خانه ندارند و به همین خاطر مشکل عدم دسترسی بخش عمده ای از خانواده ها در این مقطع نمود بارزی یافته است.

این در حالی است که حتی در خانواده‌هایی که تنها یک رایانه موجود است، معمولا توسط والدین جهت امور و مشاغل خود استفاده می‌شود و در نتیجه دانش‌آموزان نمی‌توانند در مواقع نیاز از آن استفاده کنند.

در ایتالیا بودجه عمومی به تنهایی نمی‌تواند هزینه خرید کامپیوتر برای اقشار ضعیف را تأمین کند، از این رو برنامه مردمی برای جمع‌آوری کمک مالی و رفع این مشکل بزرگ تشکیل شده است.

برنامه «دیجیتال و برابری» (Digitali e Uguali)عنوان این برنامه در ایتالیا است که توسط نهادهای خیریه و شرکت‌های رسانه‌ای آغاز شده تا به مدارس برای خرید رایانه‌های شخصی خانواده‌های کم ‌بضاعت کمک کند.

موریزیو مولیناری مدیرمسؤول روزنامه لاریپوبلیکا، در این خصوص گفت: تنها در ده روز با ۱۴۰۰ مدرسه تماس گرفته شده تا ترتیب تهیه رایانه برای دانش آموزان داده شود. در کشوری مانند ایتالیا که به شدت تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته، این واقعیت که مردم ۱۰ تا ۱۵ یا حتی ۵۰ یورو به این برنامه کمک کرده‌اند نشان از تعهد اجتماعی بالای آنان دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =