کد خبر : 258014
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
-

حدیقی: شانس المپیکی شدن شیرجه روها از دست رفت

حدیقی: شانس المپیکی شدن شیرجه روها از دست رفت

رییس کمیته فنی شیرجه گفت: بعید می دانم دیگر مسابقات جام جهانی شیرجه و کسب سهمیه المپیک برگزار شود، فرصتی تا المپیک نمانده است.

به گزارش عصرقائم، امید حدیقی در گفت و گو ، در خصوص لغو مسابقات انتخابی المپیک شیرجه که قرار بود ۲۹ فروردین در ژاپن برگزار شود اظهار کرد: فینا در ایمیلی که به فدراسیون‌ها ارسال کرده است علت لغو مسابقات را اعلام کرد. یکی از دلایل این بود که ژاپن نمی توانسته به طور کامل شرایط استاندارد و پروتکل های فینا را رعایت کند. از طرفی ویزای ژاپن توسط سفارت خانه ها در هیچ کشوری صادر نشده است. با توجه به همین مشکلات مسابقات جام جهانی شیرجه لغو شد.

رییس کمیته فنی شیرجه در ادامه گفت: البته در ادامه نامه فینا نوشته شده که فدراسیون جهانی به زودی دنبال جایگزین کردن کشور دیگری برای انجام مسابقات است. من معتقدم که بعید است دیگر این مسابقات انجام شود، چون فرصتی تا المپیک نمانده است. از نظر فنی برای ورزشکاران شرایطی برای حضور در انتخابی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: انتخابی های المپیک معمولا ۶ ماه قبل از المپیک برگزار می شود تا ورزشکار منتخب فرصت آماده شدن برای المپیک داشته باشد. وقتی فاصله انتخابی تا المپیک کم شود ورزشکار دچار افت خواهد شد و کیفیت مسابقات پایین خواهد آمد. امیدوارم این مسابقات انجام شود اما بعید می دانم دیگر فرصتی باشد. به ملی پوشان هم اعلام کرده امم که تمریناتشان را ادامه دهند تا زمانی که تکلیف به طور کامل مشخص شود.

حدیقی خاطر نشان کرد: ژاپن اگر این مسابقات را برگزار کند و مثلا ۵۰۰ نفر در اینمسابقات شرکت کنند و یک نفر از آنها کووید ۱۹ بگیرد مسابقات المپیک هم زیر سوال خواهد رفت. به همین دلیل ژاپن چون هدفش برگزاری المپیک است میزبانی این مسابقات را برعهده نمی گیرد. فکر نمی کنم کشور دیگری هم به این سرعت جایگزین نخواهد شد.

رییس کمیته فنی شیرجه در پاسخ به این سوال که در این شرایط سهمیه المپیک چطور توزیع خواهد شد گفت: احتمالا مسابقات قهرمانی جهانی دوره های قبل مد نظر قرار بگیرد. یعنی ورزشکارانی که به نیمه نهایی رسیده بودند به المپیک راه پیدا کنند. احتمال زیاد انتخابی به این شکل باشد و متاسفانه شانس المپیکی شدن ورزشکاران ما از دست برود.

وی گفت: ورزشکاران ما تمرینات خوبی داشتند. سه شنبه هم از آنها تست گرفتم و وضعیت آن ها را سنجیدم. آنها سه بار حرکات خود را انجام دادند که هر بار از نظر روانی بهتر اجرا کردند. قرار بود آخر این هفته و اواسط هفته آینده هم مجددا شرایط استاندارد مسابقه با حضور داور داشته باشیم. ملی پوشان اردو و دیدار تدارکاتی که نداشتند، می خواستیم با حداقل ها در شرایط مسابقه قرار بگیرند تا انگیزه ای باشد و بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند. متاسفانه مسابقات لغو شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =