کد خبر : 258118
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
-

جمالی نژاد: حضور جوانان در گام دوم انقلاب می‌تواند سرآغاز تحولات بزرگ باشد

جمالی نژاد: حضور جوانان در گام دوم انقلاب می‌تواند سرآغاز تحولات بزرگ باشد

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، حضور جوانان در عرصه‌های مدیریتی کشور به‌ویژه در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در گام دوم انقلاب برای ایجاد تحول در خدمت رسانی به شهروندان را امری ضروری دانست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با بیان مطلب فوق در اولین جشنواره ملی ایده‌ها و طرح‌های جوانان برای شهری بهتر که روز شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد، افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها بر نقش جوانان در آینده مدیریتی کشور تاکید داشته‌اند، حضور جوانان متعهد و متخصص در عرصه‌های مدیریتی کشور برای ساختن آینده‌ای بهتر لازم و اجتناب‌ناپذیر است.

او در ادامه با اشاره به رشادت‌ها و توانمندی‌های جوانان در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن حضور فعال در جبهه سازندگی کشور گفت: یکی از بارزه‌های جوانان، داشتن حرف‌های نو و روش‌های بدیع در انجام امور بوده و پیشرانی آنان می‌تواند سرآغاز حرکت‌های خلاقانه و نوآورانه در تمامی عرصه‌های خدمت باشد که جلوه این حضور را می‌توان در تشکیل شرکت‌های متنوع دانش‌بنیان و به‌کارگیری فناوری‌های نوین مشاهده کرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به توانمندی جوانان در ایده‌پردازی و اجرای طرح‌های نو و بدیع افزود: هرگاه تجربه سالمندان با نیروی تازه‌نفس جوانان پیوند می‌خورد، شاهد رشد و شکوفایی بی‌نظیر در تمامی عرصه‌ها بوده‌ایم که این موضوع می‌تواند نشاط و شادابی را در جامعه امروز طنین‌انداز کند.

او در خاتمه با اشاره به این که ۴۰درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهد، گفت: داشتن نیروی کار جوان برای هر کشوری یک فرصت و نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شود؛ چرا که ایستادگی در برابر مشکلات و سختی‌های ایجادشده فقط با وجود نیرو و بنیه جوانی مرتفع شده و این پتانسیل عظیم می‌تواند کشور را در رسیدن به قله‌های رفیع پیشرفت یاری کند.

اولین جشنواره ملی ایده‌ها و طرح‌های جوانان برای شهری بهتر با موضوعات عمران شهری و شهرسازی، معماری و مبلمان شهری، ایمنی و سلامت و محیط زیست شهری، گردشگری و اقتصاد شهری، مدیریت حمل و نقل، هوشمندسازی شهری، حکمروایی عدالت‌محور شهری و موضوعات فرهنگی و اجتماعی و هنری در شهر ۱۴ فروردین برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + نه =