کد خبر : 258002
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

تورم سوییس منفی ماند

تورم سوییس منفی ماند

نرخ تورم سوییس با وجود رسیدن به بالاترین سطح پنج ماهه، زیر صفر باقی ماند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم سوئیس در دوازده ماه منتهی به مارس به منفی ۰.۲ درصد رسیده است که ۰.۶ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده برای دوره منتهی به ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ تورم پیش‌بینی شده قبلی برای این کشور محسوب می‌شود.

تورم منفی ۰.۲ درصدی که بالا ترین تورم ثبت شده در سوئیس طی پنج ماه اخیر محسوب می‌شود بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت در بخش‌های مسکن، مواد غذایی و حمل و نقل قرار گرفته است. طی این مدت کمترین تورم مربوط به فرهنگ و آموزش با تورم منفی ۱.۹ درصدی بوده است و لباس و کفش با تورم منفی ۱.۵ درصدی و مراقبت‌های درمانی با تورم منفی ۰.۴ درصدی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. تورم در بخش انرژی نیز منفی ۰.۴ درصد اندازه گیری شده است. تورم تنها در دو بخش مواد غذایی و رستوران و هتلداری مثبت بوده و به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۶ درصد اندازه‌گیری شده است.

متوسط نرخ تورم سوئیس در بازه زمانی ۱۹۵۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۲.۰۴ درصد بوده است که در این بین بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نرخ ۱۱.۹۲ درصدی دسامبر سال ۱۹۷۳ و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱.۴ درصدی اوت سال ۲۰۱۵ بوده است.

هسته تورمی که تغییرات قیمتی انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای آن ها در نظر نمی‌گیرد طی این مدت به منفی ۰.۳ درصد رسیده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم سوئیس در ماه مارس منفی ۰.۱ درصد بوده است.

نرخ تورم در دیگر کشور فرانسوی زبان یعنی بلژیک نیز افزایشی بوده است به گونه ای که متوسط نرخ تورم بلژیک در دوازده ماه منتهی به مارس به ۰.۸۹ درصد رسیده است که ۰.۴۳ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده برای دوره منتهی به ماه قبل و ۰.۱۱ درصد بالاتر از نرخ تورم پیش‌بینی شده قبلی برای این کشور محسوب می‌شود. این تورم که بالا ترین تورم ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می شود بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت در بخش های حمل و نقل، لوازم منزل و مراقبت‌های درمانی قرار گرفته است.

بر مبنای ماهانه تورم ماه مارس ۰.۲۷ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۰۵ درصد بیشتر است.

متوسط نرخ تورم بلژیک در بازه زمانی ۱۹۲۱ تا ۲۰۲۰ معادل ۵.۴۱ درصد بوده است که در این بین بالاترین تورم ثبت شده مربوط به نرخ ۲۲۲.۸۱ درصدی ژانویه سال ۱۹۴۷ و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به تورم منفی ۱۸.۱۱ درصدی اکتبر سال ۱۹۲۱ بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 2 =