کد خبر : 258082
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
-

تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر با حمایت تسهیلات کرونایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده

تثبیت اشتغال ۴۵ هزار نفر با حمایت تسهیلات کرونایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران اشتغال تثبیت شده از محل پرداخت تسهیلات کرونایی به بنگاه‌های آسیب‌دیده را ۴۵ هزار و ۲۶۴ نفر در استان اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، کامران اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط فعلی بحران اقتصادی است که متاثر از شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های وارده به بنگاههای اقتصادی تدوین و ابلاغ شده است.

اصغری کاهش هزینه‌های بکارگیری نیروی کار جدید برای کارفرما، افزایش فرصت اشتغال بویژه برای دانش آموختگان دانشگاهی در بازار کار،- حمایت از ارتقا تولید داخلی و ارتقا سطح سرمایه انسانی کارگاه‌های فعال و حمایت از بنگاههای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را از اهداف این طرح برشمرد.

وی با اشاره به اینکه طرح یارانه دستمزد در دو مرحله اجرا شده است، افزود: هشت استان در مرحله اول و هشت استان دیگر در مرحله دوم دارای شرایطی از جمله نرخ بیکاری بالاتر از سایر استانها با عنوان استانهای کمتر برخوردار از اشتغال، استانهای مرزی و آسیب دیده از سیل سال ۹۸ به اجرای طرح اضافه شدند که استان مازندران از جمله استانهای شرکت کننده در این طرح است که از ابتدای مهرماه سال گذشته دستورالعمل‌های مربوطه به استان ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران سهمیه استان مازندران در طرح یارانه دستمزد را ۲ هزار و ۳۹ نفر اعلام کرد و ادامه داد: قراردادهای منعقده (اشتغال ایجادشده) استان تاکنون ۲ هزار و ۳۲۸ نفر معادل ۱۱۴ درصد انجام شد که مازندران در این بخش جز سه استان برتر کشور است.

اصغری در بخش دیگری اعتبار ابلاغی استان به بنگاههای آسیب دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا را ۸۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: تاکنون برای ۲۱ هزار و ۶۶ فقره پرونده ۵۴۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی از اشتغال تثبیت شده از محل پرداخت این تسهیلات را ۴۵ هزار و ۲۴۶ نفر در مازندران خبر داد و بیان کرد: درصد پرداختی به نسبت سهمیه ابلاغی ۸۸ درصد بوده است که موفق شدیم رتبه دوم کشوری را در این بخش کسب کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه  مهلت ثبت نام بنگاه ها برای دریافت تسهیلات تا ۱۵ اسفندماه سال گذشته بوده است، گفت: ۹۳ فقره پرونده به مبلغ حدود ۷۶۰ میلیارد ریال نزد بانکهای عامل در دست بررسی است و مقرر شد بانکهای عامل در اسرع وقت نسبت به بررسی و تعیین تکلیف کلیه این پرونده‌ها اقدام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 16 =