کد خبر : 257883
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
-

واکنش مقام روس به استقبال آمریکا از برگزاری کمیسیون مشترک برجام

واکنش مقام روس به استقبال آمریکا از برگزاری کمیسیون مشترک برجام

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی استقبال واشنگتن از برگزاری کمیسیون مشترک برجام را “تاییدی بر تغییر اساسی موضع آمریکا” خواند.

به گزارش عصرقائم، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: وزارت خارجه آمریکا از برگزاری نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با مشارکت ایران و دیگر طرفین توافق هسته‌ای استقبال کرد. این تایید دیگری بر تغییر اساسی در موضع آمریکاست که باید به اقدامات عملی بدل گردد.

اولیانوف همچنین با اشاره به این طرح که “تمامی طرفین برجام باید مستقیم به مرحله نهایی بروند” گفت: این نیز یک گزینه است اما احتمالا پیش از آنکه همگی به سوی مرحله نهایی گام بردارند معقول است که بر گام‌های ابتدایی و ضروری توافق شود تا جو بسیار مطوب‌تری ایجاد شود و بتوان سریعا به مقصد – که اجرای کامل برجام توسط تمامی طرفین است – رسید.

به گزارش ایسنا، سرویس اقدامات خارجی اروپا روز گذشته اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در تاریخ دوم آوریل (امروز جمعه) برگزار می‌شود.

انریکه مورا، معاون مدیرکل و دبیر سیاسی سرویس اقدامات خارجی اروپا به نمایندگی از جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشست کمیسیون مشترک را ریاست خواهد کرد.

به نوشته سرویس اقدامات خارجی اروپا، مشارکت‌کنندگان در این نشست درخصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر توافق توسط تمامی طرفین به گفت‌وگو خواهند پرداخت.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در تاریخ دوم آوریل (امروز) گفت: ما از این مسئله استقبال می‌کنیم و آن را گامی مثبت تلقی می‌کنیم.

وی همچنین در ادامه مدعی شد که “ما آماده‌ایم که بازگشت به پایبندی به تعهدات برجامی‌مان را دنبال کنیم” به شرط آنکه “ایران نیز همین کار را انجام بدهد”.

وزارت خارجه فرانسه همچنین روز پنج‌شنبه در بخش پرسش و پاسخ کنفرانس خبری درخصوص مسئله هسته‌ای ایران تصریح کرد: درحال همکاری نزدیک با شرکای‌ تروئیکای اروپایی و همچنین مسکو و پکن هستیم تا راه‌حلی دیپلماتیک پیدا کنیم که اجازه دهد ایران به تعهدات هسته‌ای خود احترام بگذارد و آمریکا در سریع‌ترین زمان ممکن به توافق بازگردد. ما گفت‌وگوهایی با تهران و واشنگتن در این خصوص داشته‌ایم.

وزارت خارجه فرانسه در ادامه اظهار کرد: این گفت‌وگوها ضروری‌تر هستند چراکه ایران با پیشنهاد سرویس اقدامات خارجه اروپا درخصوص ارتباط مستقیم میان مشارکت‌کنندگان برجام و ایالات متحده که یک ماه و نیم پیش ارائه شد و باعث تسهیل گفت‌وگوها می‌شد، موافقت نکرده است. ما و شرکای‌مان امیدواریم که به لطف تلاش‌هایمان فرمت‌های جایگزین موثر دیگری دایر شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + پانزده =