کد خبر : 257886
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
-

افزایش ۹۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات کوهستان در نوروز ۱۴۰۰

افزایش ۹۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات کوهستان در نوروز ۱۴۰۰

رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از افزایش ۹۳ درصدی ماموریت‌های امداد و نجات کوهستان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش عصرقائم، انجمن پزشکی کوهستان ایران اعلام کرد که ۱۴۴ ماموریت امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی در نوروز ۱۴۰۰ انجام شده است. این آمار در حالی است که میزان امداد و نجات کوهستان نسبت به مدت مشابه نوروز ۱۳۹۹رشد ۹۳ درصدی داشته است! آماری حدود دو برابر که نشان از غفلت مردم از کروناست.

از این ۱۴۴ ماموریت انجام شده ۱۲۳ نفری که گرفتار شده بودند نجات پیدا کرده و ۳۸ مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

نوروز گذشته باتوجه به شیوع اولیه کرونا کوهنوردان و مردم رعایت بیش‌تری داشته و صعودهای کم‌تری را انجام داده بودند اما آماری که برای امسال منتشر شد نشان از افزایش صعودها و بی‌توجهی به شیوع کرونا بوده است. این آمار درحالی افزایش داشته است که فدراسیون کوهنوردی و انجمن پزشکی کوهستان بارها از کوهنوردان و مردم درخواست کرده که از صعودهای غیرضرروی به دلیل شیوع کرونا پرهیز کنند که متاسفانه جدی گرفته نشد.

حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت افزایش این آمار گفت: این افزایش آمار علت‌های مختلفی دارد. مردم به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده مانند بسته شدن جاده‌ها به دل کوه زدند و بسته شدن پارک‌ها و مسیر های کوهستانی باعث می شود که مردم از مسیرهای فرعی و ناشناخته عبور کنند و آمار حوادث زیاد خواهد شد. زمانی که مسیر ناشناخته می‌شود آمار حوادث هم بیش‌تر شده و برای همین آمار هم امسال حدود ۲ برابر شده است. در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ حدود ۴۶ درصد این آمار زیاد شده بود چرا که محدودیت‌ها باعث شده بود مردم به دل طبیعت و کوه‌ها بزنند.

او در پاسخ به این که با توجه به این آمار منتشر شده آیا می‌توان گفت که کرونا جدی گرفته نشد؟ گفت: کرونا جدی گرفته نشد و بسیاری فکر می‌کنند که در محیط باز کرونا وجود ندارد و انتقال آن خیلی کم می‌شود.

بیش‌ترین ماموریت مرتبط با حوادث کوهستان به شرح زیر است:

تهران و فارس با ۱۲ مورد ( ۸ درصد از کل ماموریت‌های  کوهستان)

کرمانشاه  با ۱۱ مورد ( ۷.۵ درصد از کل ماموریت‌های کوهستان)

البرز با ۱۰ مورد ( ۷ درصد از کل ماموریت‌های کوهستان)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − چهار =