کد خبر : 257831
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین+فیلم

تجزیه و تحلیل مغز با دستگاهی نوین+فیلم

گروهی از مهندسان اخیرا موفق به طراحی و توسعه دستگاه پوشیدنی الکتروانسفالوگرافی موسوم به “Crown” شده‌اند که از آن می‌توان برای تجزیه و تحلیل فعالیت لوب پیشانی کاربران استفاده کرده و سپس به آنها در حفظ تمرکز و افزایش بهره وری با کمک موسیقی کمک کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از آی ای، این دستگاه توسط محققان شرکت”Neurosity” توسعه یافته و قادر است با کمک هشت حسگر الکتروانسفالوگرافی امواج مغزی مغز را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کند.

الکتروانسفالوگرافی یکی از پرکاربردترین تکنیک‌های غیرتهاجمی برای اندازه گیری فعالیت عصبی است. این فناوری اساساً فعالیت الکتریکی مغز را از طریق الکترودهایی که روی پوست سر قرار می‌گیرند، ثبت می‌کند.

ثبت نوار مغزی، الکتروانسفالوگرافی یا الکترومغزنگاری ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال (معمولاً تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و آنالیز آن می‌شود.

بسته به سیگنال‌های مغزی کاربر این دستگاه موسیقی را که به طور خاص برای افزایش تمرکز او انتخاب شده پخش خواهد کرد.

از آنجا که توانایی تمرکز توسط لوب پیشانی مغز تنظیم می‌شود ، دستگاه ‘Crown’ بر این ناحیه از مغز تمرکز دارد. دستگاه مذکور به یک برنامه همراه به نام Neurosity Shift متصل است که این برنامه نیز به حساب اسپاتیفای کاربر مرتبط است.

بنابراین Crown در واقع یک پخش کننده موسیقی مغزخوان است و کارش بدین گونه است که دستگاه امواج مغزی کاربر را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس مناسب ترین موسیقی را پخش می‌کند تا بتواند حالت تمرکز کاربر را حفظ کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − شش =