کد خبر : 257780
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
-

پرواز «اکتائو» به نام مازندران به کام گلستان

پرواز «اکتائو» به نام مازندران به کام گلستان

در حالی مسئولان ارشد استانی خبر از انجام پرواز مازندران به اکتائو در ۲۷ اسفندماه سال گذشته داده بودند که علیرغم تحقق این وعده در تاریخ مقرر، این پرواز طی روز جاری از استان گلستان انجام شد!

به گزارش عصرقائم، در حالی که مسئولان ارشد استان مازندران خبر از تحقق یک رویای دیرینه فعالان اقتصادی یعنی انجام مراودات پروازی فی مابین ایران و قزاقستان از فرودگاه‌های مازندران به مقصد اکتائو قبل از پایان سال گذشته داده بودند که این پرواز نه تنها در تاریخ‌های مقرر ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ و یازدهم فروردین ۱۴۰۰ انجام نشد، بلکه این پرواز طی روز جاری از استان گلستان صورت پذیرفت.

بر اساس این گزارش، علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان طی گفت‌وگویی اظهار کرد: همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، نخستین پرواز گرگان به آکتائو کشور قزاقستان ظهر امروز (پنج شنبه) از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان انجام شد.

وی افزود: این پرواز در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه فرودگاه گرگان را به مقصد اکتائو ترک کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان، خاطرنشان کرد: پروازهای این مسیر برای چهار ماه پیش بینی شده و در صورت استقبال مردم مانند سایر مسیرهای پروازی، تعداد آن افزایش خواهد یافت و قابلیت تبدیل به پرواز هفتگی را هم دارد.

این در حالی است که پیش از این، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹ خبر از هماهنگی و برنامه ریزی برای راه اندازی خط مستقیم پرواز ساری – آکتائو قزاقستان داده بود.

وی در جلسه هماهنگی برقراری پرواز مذکور افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی حسین زادگان استاندار  مازندران و کمک و مساعدت سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اکتائو هماهنگی‌های لازم جهت برقراری پرواز مستقیم ساری به اکتائو نهایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به این نکته که این خط پروازی جدید زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی در استان مازندران و استان مانگیستائو خواهد شد و برقراری این امر نیازمند توجه ویژه همه دستگاه‌های مرتبط دانست.

احمد حسین‌زادگان در چهارم بهمن‌ماه ۱۳۹۹ و در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مازندران خبر از برقراری پرواز مستقیم ساری – اکتائو قزاقستان در آینده‌ای نزدیک داده بود.

وی در این جلسه گفت: با موافقت شرکت هواپیمایی پارس‌ایر بزودی پرواز مستقیم ساری-اکتائو قزاقستان برای تسهیل و تسریع در صادرات کالاهای تولیدی استان برقرار می شود.

حسین‌زادگان افزود: موافقت اولیه با این شرکت با خرید حدود ۵۰ درصد از ظرفیت صندلی در نوبت های پروازی انجام شد و بزودی این پرواز با هواپیمایی کوچک در مسیر ساری – اکتائو انجام خواهد شد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با راه اندازی این پرواز که از مطالبات تجار و صادرکنندگان استان مازندران نیز محسوب می شود، می توان ظرفیت های صادرات کالاهای غیرنفتی به خصوص کشاورزی به کشورهای آسیای میانه را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش داد.

وی در پایان با اشاره به اجرای تعرفه ترجیحی ایران – اوراسیا گفت: این مساله؛ فرصت خوبی برای گسترش سطح مبادلات تجاری بین استان مازندران با این کشورهاست و باید از این فرصت ها به درستی استفاده شود.

پایگاه اطلاع رسانی بلاغ در جهت پیگیری این موضوع، به سراغ حسینی مسئول پرواز ساری-اکتائو مدیر یکی از شرکت‌های خصوصی پروازی رفت.

وی که کاملا از این اتفاق متعجب بود، با تایید این خبر، اظهار کرد: در حالی که استاندار و مقامات استانی پس از ماه‌ها تلاش، موفق به هماهنگی انجام این پرواز از استان مازندران شده بودند و برنامه‌های پروازی ساری به اکتائو نیز از سوی شرکت مجری منتشر و حتی پیش‌فروش بلیت نیز انجام شده بود اما متاسفانه به یکباره این پرواز از استان گلستان انجام شد.

مدیر این شرکت خصوصی تصریح کرد: بر اساس شنیده‌ها گویی با ورود و مداخله استاندار گلستان این امتیاز از استان مازندران به استان گلستان واگذار شد.

حسینی یا اظهار بی اطلاعی از جزییات ماجرا، اظهار تاسف خود را از وقوع چنین تصمیمی اعلام کرد و گفت: در حالی که این تصمیم نهایی شده بود و ما در صدد انجام پرواز بودیم و تمامی امورات برامه ریزی تاریخ‌های پرواز و همچنین پیشفروش بلیت انجام شده بود اما این تصمیم، آب سردی بود روی سر ما و حیثیت کاری ما را زیر سوال برده است.

به گزارش بلاغ،  هر چند تا این لحظه پیگیری‌های خبرنگار ما از مسئولان ارشد استانی برای جزییات چرایی این موضوع بی نتیجه مانده است اما طی روزهای آتی جزییات این رخداد به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =