کد خبر : 257786
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
-

ساماندهی ۱۰ اکیپ گشت و مراقبت در روز طبیعت رامسر

ساماندهی ۱۰ اکیپ گشت و مراقبت در روز طبیعت رامسر

رئیس اداره منابع طبیعی رامسر از ساماندهی ۱۰ اکیپ گشت و مراقبت در روز طبیعت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، حمیدرضا رحیمیان  در گفت و گو ، گفت: به منظور حفظ طبیعت در روز طبیعت ۱۰ اکیپ گشت و‌ مراقبت سیار در حوزه شهرستان ساماندهی شد

رحیمیان با اعلام این که کلیه این نیروها در روز طبیعت در گشت و مراقبت بسر می برند ، تصریح کرد : پیشگیری از هر گونه تخریب و تصرف اراضی ملی و همچنین کنترل و اطفای حریق احتمالی عرصه های جنگلی از وظایف این اکیپ ها است.

وی اظهار کرد: نیروهای حفاظتی منابع طبیعی در شهرستان با همکاری همیاران طبیعت و محافظان افتخاری ضمن گشت و مراقبت مستمر در عرصه های ملی با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به همشهریان برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی فعالیت خواهند کرد .

این مسئول با اشاره به وجود ۲ پارک جنگلی « دالخانی و صفارود »افزود : ۱۷ تفرجگاه جنگلی در این شهرستان وجود دارد که ۷ تفرجگاه دارای مجری و‌ مابقی فاقد مجری طرح است.

رحیمیان، روز طبیعت را روز آشتی با مردم دانست و بر ضرورت حفظ و حراست از عرصه های جنگلی و مرتعی تٱکید کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی رامسر در ادامه به گردشگران و طبیعت دوستان توصیه کرد در روز طبیعت با حفظ بهداشت عرصه های جنگلی و مرتعی از رها کردن هر گونه زباله، شکستن شاخه درختان، کندن بوته ها و روشن کردن آتش در نزدیکی آن ها به شدت اجتناب کنند.

رحیمیان از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخریب و یا آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ و یا ۱۳۹ کد امداد جنگل بدون نیاز به پیش شماره اطلاع دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 1 =