کد خبر : 257725
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
-

دمشق نتایج نشست بروکسل را غیرقانونی خواند

دمشق نتایج نشست بروکسل را غیرقانونی خواند

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت مخالفت خود را با پنجمین نشست اتحادیه اروپا در بروکسل برای حمایت مالی از سوریه اعلام کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت برگزاری پنجمین نشست بروکسل بدون دعوت از دولت سوریه را محکوم و اعلام کرد که با این نشست نمایشی مخالف است و نتایج آن را غیرقانونی می‌داند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد: مشارکت سازمان ملل در این نشست در سایه عدم حضور دولت مورد نظر نقض آشکار اصول منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت است که بر احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارند.

در نامه وزارت خارجه سوریه آمده است: اعمال تحریم‌های یکجانبه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا و تمدید آن به رغم پیامدهای منفی که همزمان با شیوع کرونا بر سوریه گذاشته و در عین حال برگزاری این نشست نشان دهنده دورویی در روش برخورد با وضعیت انسانی در سوریه است.

وزارت خارجه سوریه در این نامه آورده است: وقایع نشان می‌دهد این نشست به ابزار فشار و باج‌خواهی به دست اهداکنندگان برای تحمیل دیکته‌هایشان درباره مکانیزم ارائه کمک‌های بشردوستانه و سیاسی کردن فعالیت انسانی و ربط آن با شروطی که کاملا با اصول انسانی و شفافیت و بی طرفی در تضاد است، تبدیل شده است.

چهارشنبه حاضران در کنفرانس دو روزه “حمایت از آینده سوریه و منطقه” که برای پنجمین سال متوالی در بروکسل برگزار شد، تعهداتی را به جهت حمایت مالی چند میلیارد یورویی از سوریه تقبل کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 12 =