کد خبر : 257717
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
-

حدیقی: باید برای کسب سهمیه المپیک شیرجه جنگید

حدیقی: باید برای کسب سهمیه المپیک شیرجه جنگید

رییس کمیته فنی شنا گفت: باید قبول کرد مسابقات انتخابی المپیک کار بسیار سخت و دشواری است و باید واقعا برای این هدف جنگید.

به گزارش عصرقائم، امید حدیقی در گفت و گو ، در خصوص مسابقات انتخابی المپیک شیرجه اظهار کرد: فدراسیون جهانی زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک را مشخص کرده است و تقریبا هم کارهای مربوط به اعزام انجام شده است. برای کسب مجوز برون مرزی هم اقدام شده و منتظر هستیم تا شورای برون مرزی موافقت خود را اعلام کند.

رییس کمیته فنی شنا گفت: مسابقات جام جهانی شیرجه که حکم انتخابی المپیک را دارد قرار است ۲۹ فروردین در ژاپن انجام شود. حمید کریمی و مجتبی ولی پور دو ملی پوشی هستند که شانس کسب سهمیه دارند و به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی در ادامه در خصوص شرایط آمادگی ملی پوشان افزود: روز گذشته خودم تمرینات آنها را دیدم شرایط شان خوب است. ولی پور با پایان تمریناتش به تبریز رفته است ولی به زودی برمی گردد. قرار است دو هفته آخر به صورت مداوم تمرین داشته باشند. در کل شرایط آنها خوب است.

حدیقی در خصوص شانس کسب سهمیه گفت: باید قبول کرد چون مسابقات انتخابی المپیک است کار بسیار سخت و دشوار است و باید واقعا برای این هدف جنگید. امیدواریم که سهمیه المپیک کسب شود چون ورزشکاران ما تلاش خود را کرده اند اما اینکه فکر کنیم حریفان تلاشی ندارند منطقی نیست.

وی گفت: همه کشورها برای کسب سهمیه تلاش می کنند، شیرجه روهای ما هم سعی خود را دارند اما ممکن است در این دوره شرایطی برای کسب سهمیه مهیا شود که در دوره های قبل نبوده است. این به نفع ورزشکاران ما است و من امیدوارم این اتفاق بیفتد. ممکن است به خاطر کرونا وضعیت کشورهای قدرتمند متفاوت باشد و برخی از کشورها در این دوره حضور نداشته باشند.

رییس کمیته فنی شنا در ادامه افزود: این عدم حضور برخی کشورها برای ورزشکاران ما امتیاز خواهد بود تا خودشان را بالا بکشند. اینکه بگوییم رقبا نباشند شاید خیلی ورزشی نباشد اما شرایطی است که در دنیا حاکم است. برخی کشورها شرایط تمرین نداشتند اما ما خوب تمرین کرده ایم. ما کار خود را می کنیم و کشورهای دیگر نیز کار خود را خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: هرچند ممکن است در این شرایط فضای مناسب تری برای ما فراهم باشد اما از طرفی چون شیرجه خیلی پر استرس است کسب سهمیه خیلی سخت به نظر می رسد. هر سوت داور استرس زیادی به ورزشکار وارد می کند. هر ورزشکار ۶ حرکت باید بزند. سوت شروع ۶ حرکت رقبیب نیز شنیده می شود. اینها خیلی شرایط را خاص می کند.

حدیقی گفت: مسابقات شیرجه پر از استرس است. باید ببینیم ورزشکارانمان چه خواهند کرد. فدراسیون شرایط لازم را مهیا و پشتیبانی لازم را کرده است. ورزشکاران در این شرایط در اردو هستند و تمرینات مداومی دارند. باید ببینیم به امید خدا آن ها در مسابقات چه خواهند کرد.

وی در خصوص واکسیناسیون ورزشکاران قبل از مسابقات انتخابی المپیک گفت: در بولتن مسابقات راجع به واکسن تاکیدی نشده است و فکر نمی کنم مشکل خاصی باشد. تنها باید ورزشکار ۷۲ ساعت قبل از اعزام تست داده باشد. در مقصد هم چون در حد فاصل سفر ممکن است اتفاقی رخ دهد نیز تست گرفته خواهد شد. ما هم دو هفته قبل از اعزام ورزشکاران را قرنطینه خواهیم کرد. اما میزبان زمانی برای قرنطینه مشخص نکرده است. امیدواریم برای اولین بار سهمیه کسب شود تا ما و مردم از این اتفاق خوشحال شویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =