کد خبر : 257776
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
-

بستری ۶۸۰ بیمار کرونایی‌ در بیمارستان‌های مازندران

بستری ۶۸۰ بیمار کرونایی‌ در بیمارستان‌های مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بستری ۶۸۰ بیمار کرونایی‌ در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، سیدعباس موسوی در گفت‌وگو ، اظهار کرد:‌ در ۲۴  ساعت گذشته تعداد ۱۲۶ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند که در همین مدت ۱۱۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۸۰ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۵۰ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی گفت: موارد کرونای انگلیسی علاوه بر شهر‌های ساری، قائم‌شهر، نور، آمل، بابل، بابلسر، رامسر،  تنکابن، نوشهر و سوادکوه شمالی در شهر‌های جویبار، نکا، چالوس، گلوگاه، بهشهر و میاندورود نیز به ثبت شد.

موسوی افزود: تاکنون ۱۷۵ نفر مبتلا به گونه جهش یافته ویروس کرونا (انگلیسی) در مازندران شناسایی شده اند.

این مسئول گفت: با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بازار‌های شب عید، دید و بازدید‌ها و دورهمی‌ها در نوروز و همچنین ورود حجم زیادی از مسافران نوروزی به استان، احتمال افزایش تعداد شهر‌های درگیر استان بسیار زیاد است.

وی درباره جدیدترین تصمیمات مهم ستاد استانی مقابله با کرونای مازندران بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان، هرگونه تجمع و دورهمی در بوستان‌ها و فضای سبز در روز سیزده فروردین ممنوع است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: با توجه به امکان ورود بخشی از جمعیت در روز طبیعت به عرصه‌های جنگلی و فضا‌های سبز و باغات اطراف روستا بخشداران با برگزاری نشست با دهیاران و هماهنگی با نیروی انتظامی تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شکل‌گیری دورهمی‌ها انجام دهند و موارد را اطلاع‌رسانی کنند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت رعایت شیوه نامه‌های کرونایی در تالار‌های پذیرایی و رستوران‌ها با توجه به فقدان سیستم تهویه مناسب ، مقرر شد به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا، در سطح استان برنامه‌های تمام تالار‌ها تعطیل و فعالیت رستوران‌ها نیز صرفاً در قالب بیرون بر صورت گیرد.

موسوی با اشاره به اینکه در رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های سطح کشور در قسمت نقشه اپلیکیشن ماسک قرار گرفت، شهرستان قائمشهر در وضعیت نارنجی اعلام شد، بیان کرد: به جز شهرستان‌های میاندورود، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و  عباس آباد که آبی هستند مابقی مناطق استان زرد اعلام شدند.

وی در پایان گفت: دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط سرپوشیده، خوردن غذا در محیطهای عمومی سرپوشیده مثل رستوران، تالار و غذاخوری هتل و سفر با وسایل نقیله عمومی به خصوص اتوبوس و قطار از مهمترین عوامل افزایش مبتلایان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 2 =