کد خبر : 257713
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
-

افزایش نارضایتی دانشجویان از دانشگاه‌های استرالیا

افزایش نارضایتی دانشجویان از دانشگاه‌های استرالیا

نتایج یک نظرسنجی جدید در دوران شیوع پاندمی “کووید-۱۹” نشان می‌دهد که رضایت دانشجویان استرالیایی از دانشگاه‌های این کشور مجدد کاهش یافته است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از یودبلیونیوز، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که طی دوران پاندمی “کووید-۱۹”، رضایت دانشجویان از کیفیت تحصیلات دانشگاهی در استرالیا در سال ۲۰۲۰ میلادی به شدت کاهش یافته است. به نحوی‌که به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۲ میلادی رسیده است.

به طور متوسط، طی سال ۲۰۲۰ و همزمان با افزایش شیوع کروناویروس، فقط ۶۸.۴ درصد از دانشجویان استرالیایی اعلام کردند که از تحصیلات در دوران کارشناسی خود راضی هستند. این میزان نسبت به ۲۰۱۹ میلادی ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، ۵۶۵ هزار و ۸۲۹ دانشجو از ۲۹ دانشگاه استرالیا تحت بررسی قرار گرفتند.نتایج این بازخورد دانشجویان درمورد آموزش از راه دور در دوران کرونا نشان می‌دهد که اگر این شیوه آموزشی در سال ۲۰۲۱ میلادی همچنان ادامه پیدا کند، به عنوان یک “مشکل” تلقی می‌شود.

دانشجویان گفته‌اند که این شیوه منجر به “عدم تعامل” می‌شود و کمتر شدن زمان کلاس، انزوا و دوری از هم‌ سن و سال‌ها، مسائل فناوری اطلاعات و سخت‌تر کردن شرایط امتحانات و بی‌عدالتی در امتحانات را به دنبال دارد.

این در حالی است که رشته‌هایی مانند علوم، هنرهای تجسمی و نمایشی بیشتر تحت تاثیر این شیوه یادگیری قرار گرفته‌اند؛ چراکه دارای دروس عملی هستند.

در این گزارش، تعداد بسیار زیادی از پاسخ دهندگان اظهار کردند که یادگیری آنلاین را دوست ندارند و نمی‌خواهند مجددا این شیوه را تجربه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 14 =