کد خبر : 257661
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
-

تلاطم بازار مرغ و سردرگمی مردم

تلاطم بازار مرغ و سردرگمی مردم

با وجود اینکه بازرسان سازمان صمت طی یک ماه اخیر بیش از ۳ هزار مورد بازدید از مراکز عرضه و کشتارگاه‌های مرغ داشتند که بازار مرغ مازندران همچنان از کمبود عرضه رنج می‌برد و کماکان مردم پشت صف‌های طولانی گاه دست پر و گاه دست خالی به خانه بر می‌گردند.

به گزارش عصرقائم،  با گذشت ۱۱ روز از سال جدید، صف‌های طولانی مردم برای خرید و تهیه گوشت مرغ همچنان در مازندران ادامه دارد و مرغ در
خرده فروشی‌ها تا ۱۰ صبح نشده تمام می شود.

هر چند مسئولان وعده تأمین مرغ مورد نیاز مردم و جلوگیری از ازدحام برای خرید راحت آن را از سال گذشته داده بودند، اما به نظر می‌رسد کاهش عرضه مرغ به بازار و نیاز مردم و مسافران و گردشگران به گوشت سفید باعث شده تا همچنان صف‌های طولانی برای خرید مرغ ادامه داشته باشد.

به تعبیری ساده‌تر وقتی نظارت کافی بر بازار و نحوه عرضه محصولات و کالا نباشد یا سوءمدیریت در کنترل تولید و قیمت کالاها به بیشترین میزان خود افزایش یابد، نباید انتظاری غیر از آشفتگی حال‌حاضر بازار داشت.

در نقطه مقابل مشکلی که اکنون در این بین وجود دارد نحوه توزیع در مناطق مختلف شهر است که گاه به طولانی شدن صف‌ها و خطر گسترش بیماری کرونا دامن زده و نگرانی‌ها را در این ایام دو چندان کرده است.

بازار همچنان از کمبود عرضه رنج می‌برد

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز جاری اظهار کرد: همچنان بازار از کمبود عرضه رنج می‌برد.

علی اصغر ایمانی افزود: خبری از توزیع مرغ‌های منجمد نیست و تنها مرغ‌های موجود به مرغ‌های دولتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی بر می‌گردد که به دلیل تقاضای فراوان، تا قبل از ظهر ویترین مراکز عرضه خالی می‌شود.

این توزیع کننده مرغ در مازندران اعلام کرد: مرغداران از عرضه مرغ امتناع می‌کنند؛ البته فروش مرغ با قیمت بالاتر به کشتارگاه‌های تهران یکی از دلایل اصلی این امر است.

ایمانی متذکر شد: اگر بازار عرضه مرغ در استان ساماندهی نشود، قطعا در ماه مبارک رمضان با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

*تشکیل ۱۶۱ پرونده تخلف مرغداری‌ و کشتارگاه‌ها

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز  اظهار کرد: در یک ماهه اخیر تعداد ۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحد های صنفی عرضه کننده مرغ در استان مازندران به عمل آمده است.

وی افزود: در مجموع این بازرسی‌ها ۱۶۱ پرونده تخلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه بیشترین تخلف کشف شده، عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی بوده است؛ خاطرنشان کرد: ارزش ریالی پرونده متشکله بیش از ۶۶ میلیارد ریال بوده است.

قوانلو ضمن اخطار به فعالان این حوزه که مبادرت به تخلف در عرضه مرغ می‌کنند، اعلام کرد: با هر گونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: پرونده های تشکیل شده جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدت و تجارت مازندران در پایان از عموم شهروندان مازندرانی تقاضا کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل فروش اجباری کالا، گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و سایر تخلفات صنفی مراتب را به تلفن ۱۲۴ اعلام کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + پانزده =