کد خبر : 257602
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۵
-

توزيع ۴۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح‌شده بین «نوغان‌داران» سوادکوه‌ شمالی

توزيع ۴۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح‌شده بین «نوغان‌داران» سوادکوه‌ شمالی

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی از توزیع ۴۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده رایگان بین نوغانداران شهرستان و مهیا کردن زیرساختهای نوغانداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش عصرقائم، قاسم حکمت‌شعار در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۴۰۰۰ اصله نهال توت اصلاح شده با هدف توسعه پرورش کرم ابریشم بین نوغانداران شهرستان سوادکوه شمالی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکو‌شمالی گفت: پرورش کرم ابریشم در شهرستان سوادکوه‌شمالی به ویژه منطقه لفور با دارا بودن قدمت چند ‌صد‌ساله، با مزیت مدّت زمان کوتاه پرورش کرم ابریشم و قیمت مناسب فروش پیله در سال های اخیر، مدیریت توسعه كشاورزی پایدار و اقتصاد مقاومتی، امکان بکار‌گیری بخش غیر‌فعال جامعه روستایی را فراهم نموده است.

حکمت‌شعار گفت: در سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ نوغاندار با ۲۳۹ جعبه حدود ۹ تن پیله تر تولید کردند که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: با توجه به توزیع نهال های توت توسط جهاد کشاورزی شهرستان طی پنج سال گذشته در منطقه لفور شهرستان و استقبال مناسب پرورش نوغان در این منطقه، با هماهنگی واحد باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان امسال نیز تعداد ۴ هزار اصله نهال توت بصورت رایگان بین نوغانداران شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌شمالی در ادامه گفت: طی دو سال اخیر با تلاش های مستمر کارکنان مدیریت و مرکز نوغان داری، این فعالیت جان دوباره ای گرفته و پرورش نوغان به عنوان شغل مکمل برای خانوارها، ایجاد اشتغال را به همراه داشته و تعداد بیشتری از روستاییان برای تأمین امرار معاش خود این صنعت را وارد چرخه زندگی خود نموده تا هم ایجاد اشتغال برای خود و علاقمندان به آن داشته باشند و هم بتوانند در حفظ و ارتقاء این صنعت کوشا باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + یک =