کد خبر : 257433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۴۰
-

۹۹، سال عجیب برای نفت مسجدسلیمان

۹۹، سال عجیب برای نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان در سال ۹۹ روزهای سختی را پشت سر گذراند، از تغییرات بسیار تا تداوم مشکلات فراوان مالی و امکاناتی.

به گزارش عصرقائم، سال ۱۳۹۹ با ویروس کرونا، برای نفت مسجدسلیمان مانند سایر تیم های لیگ برتری سخت و عجیب و غریب شروع شد اما در تابستان ۹۹، در حالی که که کرونا همه را خسته کرده بود، تارتار و شاگردانش توانستند اتفاق خوبی را برای مردم مسجدسلیمان رقم بزنند. نفتی که در لیگ هجدهم ناپلئونی در لیگ مانده بود، در لیگ نوزدهم با ایستادن در جایگاه تک رقمی هشتمی، شادی و شعف را برای هواداران شهر اولین‌ها به ارمغان آورد.

مشکلات ناتمام نفت

قانون دردسرساز برای تیم های نفتی، سد راه نفت مسجدسلیمان شد تا نفتی ها همانند فصل های قبل نیز امسال، سال پر فراز و نشیبی را سپری کنند. از نبود ساختار مشخص و مشکلات مالی و امکاناتی فراوان گرفته تا تغییر مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و سرمربی؛ تغییراتی نگران کننده و ایجاد روزهای پر استرس از بابت آینده نفت برای هواداران این تیم.

تغییرات بزرگ در نفت مسجدسلیمان

نفت برای لیگ بیستم با چند تغییر بزرگ از جمله رفتن مهدی تارتار و بیشتر بازیکنانش مواجه شد. البته مجتبی حسینی خیلی زود به عنوان جایگزین تارتار انتخاب شد و برای حضور نفت در لیگ دست به جذب بازیکنان جوان و بی نام و نشان زد. اگرچه با تغییر و تحولات انجام شده و نا به سامانی هایی که وجود داشت، خیلی ها لیگ سختی را برای مسجدسلیمانی ها پیش بینی می کردند اما با شروع لیگ بیستم و توقف تراکتور، پرسپولیس و سایپا مقابل نفت، نوید از ادامه روند مثبت فصل قبل مسجدسلیمانی ها در لیگ بیستم را داد.

طعم پیروزی با دستان خالی

در ادامه مسابقات نیز مجتبی حسینی و شاگردانش با وجود مشکلات مالی و امکاناتی، دست از تلاش بر نداشتند و در هفته پنجم دست به کار بزرگی زدند و اوج کار نفتی های مسجدسلیمان، پیروزی پر گل مقابل سپاهان پرمهره و متمول در مسجدسلیمان در یک بازی زیبا و با اسفاده از نبوغ بازیکن های جوانِ مجتبی حسینی بود. نفت در ادامه نیز در دربی خوزستان و در یک بازی دراماتیک، با گل دقیقه پایانی توانست، اولین باخت نکونام و فولاد خوزستان را هم رقم بزنند.

زمزمه تغییری دیگر در نفت

نفت مسجدسلیمان در هفته سیزدهم در حالی که آماده مصاف با استقلال فکری می شد، با زمزمه های جدایی مجتبی حسینی مواجه شد و بازیکنان این تیم دیگر آن آرامش سابق را نداشتند اما توانستند استقلال را در یک بازی خانگی متوقف کنند تا بار دیگر نشان دهند که مقابل تیم های بزرگ، دست و پا بسته و از پیش بازنده ای نیستند.

جدایی پر سر و صدای حسینی و شروع کار یزدی

زمزمه های رفتن حسینی همچنان ادامه داشت تا این که این مربی در یک جدایی پر سر و صدا راهی اصفهان شد. اگر چه نفتی ها مدعی بودند که فسخ قرارداد حسینی قانونی نیست اما در نهایت او سرمربی ذوب آهن شد و مسئولان نفت هم پای میز مذاکره با دیگر مربیان رفتند. اخبار متعددی از حضور مربیانی از جمله حمید درخشان، فراز کمالوند، ساکت الهامی، بهروز مکوندی و محمد نصرتی بر روی نیمکت تیم نفت به گوش می رسید اما داریوش یزدی، مربی بومی که خواسته مردم مسجدسلیمان بود برای هدایت نفت انتخاب شد. در حاشیه این انتخاب نیز از داریوش یزدی با ساز و دهل توسط هواداران مسجد سلیمانی، استقبال شد تا نشان دهنده رضایت هواداران از این انتخاب باشد.

خوش بینی هواداران نفت

نفتی ها با یزدی نیز تراکتور را مجددا متوقف کردند و در دیدار با سایپا هم علی رغم فرصت های خوب گلزنی به تساوی رضایت دادند. این تیم که حضور در جام جذفی برایش اولویت نبود با بها دادن به بازیکنانی که تاکنون در لیگ بازی نکرده بودند یا کمتر به آن ها فرصت بازی رسیده بود، با قبول شکست مقابل خیبر خرم آباد از گردونه مسابقات کنار رفتند. نفت در دیدار با پرسپولیس در هفته هجدهم لیگ برتر شکست خورد تا نتواند پایان خوشی در سال ۹۹ داشته باشد اما از آن جا که نفت انگیزه بسیار برای موفقیت دارد، امیدوار است که در ۱۴۰۰ بتواند روند خوبی داشته باشد و دل هوادارانش را که فوتبال شاید تنها دلخوشی این مردم محروم را شاد کند. هواداران نفت همچنان خوش بین هستند تا نفت بار دیگر برای آن ها روزهای خوبی را رقم بزند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده + 10 =