کد خبر : 257462
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت

۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سالی که گذشت

در پایان سال ۱۳۹۹ به برترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت نگاهی انداخته‌ایم.

به گزارش عصرقائم، انتخاب برترین ها در فوتبال ایران در سالی که به خاطر شیوع ویروس کرونا چند ماهی هم تعطیل بود کار آسانی نیست. بازیکنان مستعد زیادی در این سال عملکرد خوب خودشان را در داخل و خارج کشور نشان دادند تا نسبت به آینده فوتبال کشور امیدوار باشیم.

قهرمانی پرسپولیس در لیگ و تراکتور در جام حذفی مهمترین رویدادهای باشگاهی فوتبال ایران در این سال بودند. امسال قرار بود تیم ملی فوتبال ایران بازی‌های مهمی نیز داشته باشد که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

انتخاب برترین‌ها همیشه پر حرف و حدیث بوده است اما تلاش کرده‌ایم در معرفی ۱۰۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در سال ۱۳۹۹ به کلیت عملکرد بازیکنان و موفقیت و تاثیرگذاری آنان توجه شود.

در بخش دهم این سلسله گزارش‌ها، بازیکنانی که در لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سال ۹۹ قرار گرفته‌اند را بدون هیچ ترتیب خاصی مرور می‌کنیم.

امید عالیشاه (پرسپولیس)

امید عالیشاه هر چند در مقاطعی در برنامه های یحیی گل محمدی جای نداشت ولی در این فصل بار دیگر خودش را اثبات کرد تا به ترکیب اصلی سرخپوشان برگردد. ۲ گل و ۲ پاس گل در لیگ برتر و زدن دو گل در جام حذفی  برابر مس نوین کرمان نشان داد که عالیشاه در صدد ثبت بهترین فصل فوتبالی خود از حیث گل زده است. او در این فصل ۸ بازی هم در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد و یک پاس گل ثبت کرد و با تیمش نایب قهرمان آسیا شد.

میلاد جهانی (ذوب آهن)

ستاره این فصل فوتبال ذوب آهن که تیم های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او هستند توانسته است فصل خوبی را در اصفهان رقم بزند. هر چند تیمش در این فصل در کسب نتیجه ضعیف بوده ولی جهانی با ۳ گل و دو پاس گل در لیگ و یک گل در جام حذفی عملکرد خوبی داشته است و در بین برترین بازیکنان امسال جای دارد.

جعفر سلمانی (پورتیمونزه)

لژیونر جدیدی فوتبال ایران که توانست در این فصل لیگ پرتغال برای تیمش به میدان برود و در اولین دیدار خود نیز با زدن یک گل و ثبت یک پاس گل بهترین بازیکن زمین شد.

سلمانی می تواند آینده درخشانی در لیگ پرتغال داشته باشد و مانند مهرداد محمدی و مهدی طارمی بدرخشد.

رضا اسدی (سن پولتن اتریش)

رضا اسدی نیز بعد از یک فصل درخشانی که در تیم تراکتور تبریز داشت به اتریش رفت و راهی بوندسلیگای این کشور و تیم سن پولتن شد.

هافبک قدبلند ایرانی به دنبال اثبات خود در این کشور است.

پیمان بابایی (تراکتور)

خرید جدید تیم تراکتور بعد از درخشش در ماشین سازی و ثبت ۶ گل در این تیم راهی تیم رسول خطیبی شد ولی در دیدار برابر سپاهان نتوانست پنالتی خود را گل کند و هنوز با تیم جدید خود در لیگ برتر گلزنی نکرده است.

مهدی کیانی (مس رفسنجان)

هافبک جنگنده تیم سپاهان نیز تصمیم به رفتن از این تیم گرفت و در نقل و انتقالات زمستانی به مس رفسنجان پیوست و توانست اولین گل خود را نیز در جام حذفی برابر تیم سابق خود به ثمر برساند هر چند مس در نهایت حذف شد.

حسین مالکی (سایپا)

یکی از خوب های تیم سایپا در این فصل حسین مالکی بوده است و دو گل در لیگ برای تیمش به ثمر رسانده است و امیدوار است به رکورد ۷ گل خود در فصل قبل برسد.

او در تیم ابراهیم صادقی جزو مهره های ثابت و تاثیرگذار محسوب می شود.

پژمان منتظری (الخریطیات)

مدافع تیم الخریطیات در سالهای پایانی فوتبال خود در لیگ ستارگان قطر است که ۱۳ بازی در این فصل برای تیمش انجام داده است و تلاش می کند با این تیم در لیگ باقی بماند.

یونس شاکری (گل گهرسیرجان)

مهاجم گلزن تیم گل گهر در این فصل تاکنون ۳ گل برای تیم امیر قلعه نویی در لیگ برتر به ثمر رسانده است و امیدوار است در ادامه فصل بتواند عملکرد خوب خود در فصل قبل را تکرار کند جایی که ۸ گل به ثمر رسانده بود.

محمد دانشگر (استقلال)

مدافع خوب ولی پرحاشیه استقلالی ها در اواخر سال جاری به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شده است و باید دید چه سرنوشتی در انتظار او است ولی نمی توان چشم به عملکرد خوب او در این فصل بست.

او در ۱۵ دیدار برای استقلال در لیگ به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند و در جام حذفی نیز برابر پیکان به صورت فیکس به میدان رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 8 =